Historia zatoczyła koło
11 lat temupodjęliśmy decyzję o zakupie 10 pociągów od Stadlera dla województwa mazowieckiego – powiedział marszałekAdam Struzik. Zostały one przekazane Kolejom Mazowieckim.
Wówczas też Stadler podjął decyzję o pozostaniu na Mazowszu ibudowie fabryki w Siedlcach – dodał. Zakład powstał na dawnych terenach kolejowych.To był początek rozwoju tej firmy na terenie województwa. To zatem nasz 11 rokwspółpracy ze Stadlerem. Te ówczesne decyzje przełożyły się na wspólny sukces –podkreślił Struzik
Marszałek zaznaczył, że dzisiaj Koleje Mazowieckie to drugi,po Przewozach Regionalnych, przewoźnik w Polsce. Przewożą ponad 63 mln pasażerówrocznie. Trudno sobie wyobrazić Mazowsze bez przewozów kolejowych realizowanychprzez tę spółkę. Ważne są też inne podmioty, chociażby WKD, która przewoziponad 8 mln pasażerów czy Szybka Kolej Miejska.
Oprócz Warszawy na Mazowszu mamy pięć ośrodków: Radom, Płock,Siedlce, Ostrołęka i Ciechanów – zaznaczył Struzik. Dzięki Kolejom Mazowieckim możemyprzewozić ich mieszkańców, do pracy czy do szkół – dodał. Przez 13 latistnienia Kolei Mazowieckich wiele zmieniło się. Mazowsze zaczynało od zakupu,bo jak podkreślił Adam Struzik, samorząd nic nie dostał za darmo, zorganizowanejczęści przedsiębiorstwa. Ta została przekształcona w prężnego przewoźnika znowoczesnym taborem. Podpisanie umowy na 71 ezt-ów na kwotę ok. 2,2 mld zł towydarzenie w skali naszego kraju. Nie ma większego kontraktu. Przyczyni się ondo dalszego poprawienia warunków podróżowania Kolejami Mazowieckimi. Nie mniejważny jest fakt, że pociągi zostaną wyprodukowane w Polsce, na Mazowszu. W Siedlcachpowstaną nowe miejsca pracy. Trzeba też podkreślić jakość produktu StadlerPolska. Rozwija się także eksport, nie tylko firmy, ale i regionu. Pojazdy z Siedlectrafiają do wielu krajów. Szczerze gratuluję firmie Stadler wygrania tegotrudnego przetargu. Przed nami, mam nadzieję, bardzo dobra przyszłość i KoleiMazowieckich i Stadlera – powiedział Adam Struzik.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„