Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hamburg: S-Bahn aż do Bad Oldesloe?

inforail
06.02.2008 14:29

Od zmiany rozkładu jazdy w grudniu 2007 roku kursują pociągi S-Bahn Hamburg przez Buxtehude do Stade. Na trasie tej zastosowano po raz pierwszy dwusystemowy skład S-Bahn, który może poruszać się zasilany z trzeciej szyny o napięciu 1200V= oraz z sieci napowietrznej 15kV 16,7Hz~. Połączenie to okazało się sukcesem i dlatego rozważa się dalszą ekspansję systemu. Tym razem wraz z nowym rozkładem jazdy ma zostać oddana do użytku odnoga linia S1 do portu lotniczego Fuhlsbüttel (odcinek podziemny z zasilaniem z trzeciej szyny). Pociągi na tej linii będą oznaczane jako S4. Trasa jest prawie gotowa, dlatego nie przewiduje się opóźnień. Patrząc w przyszłość S-Bahn Hamburg ogłosiła plan przedłużenia trasy przez Ahrensburg do Bad Oldesloe. Na chwilę obecną trasę do Ahrensburg obsługują pociągi spalinowe, które ma zastąpić trakcja elektryczna. Z Bad Oldesloe do Hamburga kursują pociągi RE oraz RB, które zatrzymują się na wszystkich przystankach pośrednich. Przebudowa trasy na S-Bahn ma kosztować 200 milionów €, które pokryją Landy Hamburg oraz Schleswig-Holstein. Ponieważ trasa ta jest częścią elektryfikowanego obecnie korytarza Hamburg – Lübecka, który już obecnie jest przeciążony, więc dla potrzeb S-Bahn konieczne jest wybudowanie dodatkowego toru przynajmniej na odcinku Ahrensburg –Hamburg Hauptbahnhof.
Źródło: Lok-Report