Hamburg: Powstała koncepcja trzech nowych połączeń kolejowych S-Bahn

inforail
22.02.2008 15:16

Nowa koncepcja rozwoju S-Bahn Hamburg. Fot. Ministerium für Wissenschaft, Wirtschaft und Verkehr

Powstała nowa koncepcja rozbudowy sieci S-Bahn Hamburg w trzech nowych relacjach na osi wschód, północ oraz zachód. Trasy te zostaną zintegrowane w sieć S-Bahn pod dwoma liniami S1 oraz S41. Nowa koncepcja przewiduje połączenie Hamburga z miastami Itzehoe, Kaltenkirchen oraz Bad Oldesloe. Projekt ten będzie wymagał budowy nowych torów łączących sieć S-Bahn Hamburg zasilaną z trzeciej szyny z torami DB zasilanymi z sieci napowietrznej. Trasa od Itzehoe do Elmshorn będzie wykorzystywać istniejące torowisko, od Elmshorm do Pinneberg zostanie dobudowany jeden tor, a na dalszej trasie do Hamburga powstaną dwa dodatkowe tory, które tuż przed miastem zostaną dodatkowo połączone z torami DB. Odcinek ten będzie stanowił zachodnią część trasy S41. Linia ta po stronie wschodniej będzie kończyć w Bad Oldesloe. Od centrum miasta do przystanku Hamburg Rahlstedt powstaną dwa dodatkowe tory dla S-Bahn, dalej do Achrensburg Nord będzie jeden dodatkowy tor S-Bahn, a od tej stacji do docelowej pociąg pojedzie po torach DB. W efekcie linia będzie wymagała zastosowania taboru dwusystemowego, podobnego do tego, który już kursuje do Stede. W przypadku osi północnej mamy do czynienia z przedłużeniem budowanej obecnie linii S1 do lotniska. Do lotniska linia będzie dwutorowa, następnie do Nordstedt Mitte będzie jednotorowa i w dalszej części do Kaltenkirchen dwutorowa. Projekt miałby zostać zrealizowany do 2015 roku, jednak do tego konieczne jest sprecyzowanie finansowania tej inwestycji. Celem realizacji tych projektów ma być stworzenie szybkiego środka transportu dla mieszkańców regionu, mającego skutecznie konkurować z samochodem, który w miastach zachodu staje się powoli niechcianym elementem krajobrazu.
Źródło: Komunikat prasowy Ministerium für Wissenschaft, Wirtschaft und Verkehr