Grupa PKP gotowa na koniec wakacji

inforail
27.08.2015 11:31

Grupa PKP jest gotowa na wakacyjne powroty podróżnych ?poinformowała jej rzeczniczka prasowa Katarzyna Mazurkiewicz. Wzmocnionepociągi, mobilni informatorzy, więcej patroli SOK i dodatkowe dyżurypracowników ? to tylko część działań, które w ostatnich dniach sierpniaprowadzą spółki Grupy.

Wzmocniony tabor

W związku ze zbliżającym się zakończeniem wakacji ispodziewaną wysoką frekwencją podróżnych, PKP Intercity wzmocni dodatkowymiwagonami pociągi cieszące się największym zainteresowaniem pasażerów. W czasiemijających wakacji podróżni mogli skorzystać z 28 dodatkowych składówprzewoźnika, kursujących do miejscowości turystycznych na północy i południuPolski.

Kompleksowainformacja

W najbliższy weekend pomocą podróżnym służyć będą mobilniinformatorzy, którzy pojawią się na największych dworcach kolejowych, także wmiejscowościach turystycznych. Dodatkowe wsparcie dla pasażerów zapewniąpracownicy InfoDworców, zlokalizowanych w 8 największych obiektach w kraju(Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Kraków Główny, Poznań Główny,Katowice, Wrocław Główny, Gdańsk Główny, Gdynia Główna).

Dodatkowe wsparcie

Aby zapewnić podróżnym komfortowy powrót z wakacji, wostatni weekend sierpnia na ważniejszych stacjach w gotowości będzie ponad 170zespołów szybkiego usuwania awarii szyn, rozjazdów i urządzeń automatykikolejowej. W dyspozycji jest ponadto 80 pociągów przeznaczonych do napraw siecitrakcyjnej oraz lokomotywy osłonowe. W tym okresie służbę pełnić będziezwiększona liczba funkcjonariuszy SOK, wspieranych przez przedstawicieli innychsłużb mundurowych. Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa, funkcjonariusze będąwyposażeni w mobilne centra monitoringu. Dodatkowe patrole pojawią się w 500pociągach pasażerskich oraz na ponad 900 stacjach, dworcach i przystankachosobowych. Działać będzie także całodobowy numer alarmowy SOK (22) 47 40 000.Na 10 największych dworcach kolejowych zaplanowano też dodatkowe dyżurypracowników PKP S.A. Aktualną sytuację na torach kontrolować będzie CentrumWsparcia Klienta. W przypadku ewentualnych opóźnień pociągów, podróżni będąmogli liczyć na wsparcie drużyn konduktorskich i pracowników dworców. Otrzymająrównież darmowe napoje. Na pomoc mogą liczyć pasażerowie podróżujący zezwierzętami ? przy InfoDworcach w 8 największych obiektach rozstawiono miski zwodą.

Nowy rozkład jazdy

Koniec wakacji, podobnie jak w ubiegłym roku, zbiega się zwprowadzaną 1 września korektą rozkładu jazdy. Kolejna zmiana w rozkładziewynika z potrzeby dostosowania tras, terminów i godzin kursowania pociągów doprowadzonych modernizacji i prac na torach. Więcej na ten temat pisaliśmywczoraj w InfoRail.