Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Grupa PKP deklaruje gotowość do zimy

inforail
27.11.2015 10:16

Kompleksowa informacja dla podróżnych, pomoc w przypadku ewentualnychopóźnień, zwiększona ilość specjalistycznego taboru i wsparcie służbtechnicznych ? Grupa PKP zadeklarował, że jest przygotowana do zimy. Na co mogąliczyć pasażerowie? Odpowiedź poniżej.

Kompleksowainformacja

W pierwszych dniach zmiany rozkładu jazdy oraz podczas zwiększonegoruchu pasażerskiego w okresie Świąt Bożego Narodzenia, Nowego Roku i święta TrzechKróli, na 18 największych dworcach kolejowych pomocą pasażerom służyć będzieokoło 90 mobilnych informatorów. Podróżni będą mogli również liczyć na wsparcieze strony pracowników punktów InfoDworzec, zlokalizowanych na 9 największychdworcach w kraju.

Przez cały czas informacje o ruchu pociągów dostępne są nadworcach, w Internecie: na stronach spółek kolejowych Grupy PKP, w serwisie www.rozklad-jazdy.pl, mediachspołecznościowych (Facebook, Twitter), a także pod numerem infolinii PKPIntercity 19 757.

Pomoc podróżnym

Podróżni mogą liczyć na pomoc pracowników kolei w sytuacjachewentualnych utrudnień na torach, spowodowanych warunkami atmosferycznymi. Wwyposażonych w wagony gastronomiczne pociągach PKP Intercity, którychopóźnienie przekroczy 30 minut, rozdawane będą darmowe napoje. W takiej sytuacjina poczęstunek będą mogli liczyć również pasażerowie oczekujący na dworcach naopóźnione pociągi przewoźnika.

W razie nieplanowanych przesiadek, podróżni pociągów PKPIntercity będą mogli skorzystać z usług innych przewoźników kolejowych. Biletyspółki mogą być honorowane w pociągach Przewozów Regionalnych, KoleiMazowieckich, Kolei Śląskich, Kolei Dolnośląskich, Kolei Wielkopolskich oraz ŁódzkiejKolei Aglomeracyjnej.

W sytuacji spadku temperatury poniżej 10 stopni Celsjusza,wybrane dworce będą otwarte całodobowo. Jeśli temperatura spadnie o kolejne 10stopni, przez 24 godziny otwarte będą wszystkie użytkowane przez PKP S.A.dworce.

Nad sprawną obsługą podróżnych podczas ewentualnychutrudnień w ruchu czuwać będą pracownicy Centrum Wsparcia Klienta. Dyżurującycałodobowo pracownicy PKP S.A., PKP Intercity i PKP PLK odpowiadają zauruchomienie komunikacji zastępczej, skomunikowanie pociągów czy dostarczenie napoilub poczęstunku.

Zwiększone wsparcie

W spółkach przewozowych trwają przeglądy i przygotowania taborudo ewentualnych trudnych warunków atmosferycznych. PKP Intercity zabezpieczyłosię przed nadmiernym oblodzeniem taboru. Spółka dysponuje systemem profesjonalnegoodladzania na stacji technicznej na warszawskim Grochowie oraz zapewnia tam całodobowyserwis i dyżury warsztatów naprawczych.

Przejezdność linii kolejowych podczas zimy zapewniają służbytechniczne PKP PLK i PKP Energetyka. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą stałymonitoring warunków atmosferycznych. W sytuacji zimowej na bieżąco będąpodejmowane decyzje o wyprawianiu pociągów tylko na przejezdne trasy.

Do niwelowania skutków niekorzystnych warunkówatmosferycznych przygotowany jest specjalistyczny sprzęt – rozlokowany wnajważniejszych miejscach i gotowy przez całą dobę. Na sieci rozmieszczono wsumie około 320 maszyn do usuwania śniegu z torów oraz lodu i szronu z siecitrakcyjnej. Ponadto w dyspozycji jest 51 samochodów pogotowia energetycznego;66 pociągów do usuwania uszkodzeń sieci trakcyjnej oraz 10 urządzeń domechanicznego nanoszenia preparatu przeciwoblodzeniowego na przewody jezdne.Preparatem przeciwoblodzeniowym zostanie pokryte w 3 etapach aż 7000 km sieci trakcyjnej.Jest to ok. 2 razy więcej niż w poprzednim sezonie. Gotowość do dostarczenialokomotyw elektrycznych i spalinowych deklaruje również PKP Cargo. Spółka jestteż przygotowana do obsługi sprzętu odśnieżnego rozlokowanego w 80 miejscach wcałej Polsce.

Do pracy w warunkach zimowych gotowe są także 164 mobilne zespołyszybkiego reagowania PLK. Łącznie do prac przy usuwaniu skutków awariipowodowanych zimowymi warunkami pogodowymi skierowanych może być około 20tysięcy osób. Wsparcie zapewnione jest również ze strony firm odpowiedzialnychza utrzymanie czystości na dworcach kolejowych.