Grupa AXTONE dla kolei francuskich SNCF
inforail
06.02.2011 17:11
Grupa AXTONE dla kolei francuskich SNCF
Grupa AXTONE, zajmująca się produkcją urządzeń cięgłowo-zderznych do wagonów towarowych, pasażerskich, lokomotyw oraz pojazdów komunikacji miejskiej, pracuje nad autorskim projektem dwóch elementów typu Crash AX-BF1 oraz AX-BF2. Nowe rozwiązania zastosowane mają zostać w pociągach osobowych wchodzących w skład taboru kolei francuskich SNCF. Międzynarodowa współpraca jest wynikiem umowy zawartej przez Grupę AXTONE z Bombardierem.
Prowadzone we wrześniu 2010 roku testy zderzeniowe kabiny REGIO2N dla kolei SNCF – wyposażonej w elementy Crash produkowane przez firmę AXTONE –zakończyły się pełnym sukcesem. W zderzeniu z prędkością ok. 36 km/h urządzenia Crash zabezpieczyły kabinę przed uszkodzeniem i zostały dopuszczone do wyposażenia pociągów należących do kolei SNCF.
Innowacyjne rozwiązania wykorzystywane przez AXTONE znacznie podnoszą bezpieczeństwo przewożonych osób i materiałów. Parametry techniczne elementów typu Crash produkowanych przez AXTONE sprawiają, że mają one zdolność pochłaniania wyjątkowo dużej ilości energii, co jest ich znaczącą przewagą konstrukcyjną. Uniwersalność urządzeń –umożliwiająca instalację we wszystkich typach pojazdów szynowych –powoduje, że coraz więcej światowych producentów stosuje w swoich rozwiązaniach technologicznych zderzaki typu Crash z oferty Grupy AXTONE.
Innowacyjna technologia opatentowana przez AXTONE posłużyła do wykonania prototypu zderzaka typu Crash, który pozytywnie przeszedł testy zderzne w niemieckim laboratorium badawczym. Dzięki systematycznie prowadzonym przez ekspertów oraz inżynierów Grupy AXTONE pracom koncepcyjnym, mamy możliwość wprowadzania na rynek nowych, autorskich rozwiązań technologicznych. Priorytetem Axtone jest projektowanie i wdrażanie do powszechnego użytku elementów Crash podnoszących bezpieczeństwo transportu kolejowego, zarówno towarowego, jak i pasażerskiego –powiedział Marcin Kowalczyk, prezes zarządu Grupy AXTONE.
Doskonałe parametry zderzaków typu Crash, produkcji AXTONE, spełniają wymagania zawarte w przepisach RID (Regulamin dla międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych) oraz UIC 573 (Międzynarodowy Związek Kolei). Nakazują one zwiększenie bezpieczeństwa przewozu materiałów niebezpiecznych dla otoczenia. Zgodnie z tymi regulacjami, do 1 stycznia 2013 wszyscy europejscy przewoźnicy będą musieli wyposażyć cysterny służące do przewozu materiałów niebezpiecznych w zderzaki podnoszące bezpieczeństwo, zdolne do przejęcia znacznie większej ilości energii w przypadku kolizji niż zderzaki konwencjonalne.
Produkty AXTONE spełniają również wymagania normy europejskiej EN 15227, nakazującej stosowanie elementów Crash do wszystkich pojazdów pasażerskich i lokomotyw.
Współpraca z Bombardier Crespin jest efektem realizacji strategii biznesowej Grupy AXTONE, zakładającej dynamiczny rozwój na międzynarodowych rynkach. Nowe rozwiązania technologiczne Grupy AXTONE w pełni odpowiadają na pojawiające się zapotrzebowanie rynku światowego, a jej produkty wyznaczają nowe standardy jakości. Grupa AXTONE jest dostawcą, który oferuje kompleksową obsługę zderzaków, przejmując pełną odpowiedzialność za ich serwisowanie i logistykę. Ponadto, AXTONE realizuje usługi dedykowane, opracowane na potrzeby lub wspólnie z wiodącymi producentami taboru szynowego.
Bombardier Transportation we Francji prowadzi działalność w zakładzie Crespin w regionie Nord-Pas de Calas. Mieści się tam m.in. Centrum Doskonalenia, w którym odbywa się produkcja wózków oraz elektroniki pokładowej. W zakładzie Crespin zlokalizowane jest również certyfikowane laboratorium testowe. Bombardier Transportation oferuje szeroki zakres produktów taboru kolejowego. Potencjał rynkowy firmy potwierdzają m.in. dwa znaczące kontrakty:
• I’Autorial Grande Capacité(AGC) –produkcja pociągów regionalnych złożonych z 700 składów zamówionych przez 21 Regionów Francuskich
• BOMBARDIER SPACIUM, współfinansowany przez Francuskie Koleje Państwowe (SNCF) i Ilede-France Transport Authority STIF –kolej miejska, która rozpoczęła świadczenie usług 13 grudnia 2009 roku
Bombardier uczestniczy również w projektach MF 2000 –wagony metra oraz RER MI09 dla Paris Metro RATP. Tramwaje FLEXITY BOMBARDIER będą jeździć także w Strasburgu i w miastach Marsylii.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024