Griffin rusza na testy
inforail
29.04.2013 10:51
Griffin rusza na testy
Jazdy testowe niezbędne do homologacji lokomotyw Griffin będą prowadzone na pociągach PKP Cargo –poinformowała nas Dorota Turska Specjalista ds. Komunikacji Marketingowej Newag Gliwice. Tym samy jednoznacznie rozwiane zostały wątpliwości co do przyszłości lokomotywy wyprodukowanej jeszcze przez ZNLE Gliwice. W ostatnim czasie niektóre media donosiły, że PKP Cargo nie przeprowadzi jazd testowych Griffina. A jednak! Ale zanim to nastąpi lokomotywę czeka jeszcze wizyta na torze testowym. Planujemy, że w maju Griffin będzie w Żmigrodzie –mówi nam Dorota Turska. Zaraz potem lokomotywa trafi do PKP Cargo. Przypomnijmy, że na testy te czekamy już dość długo. Lokomotywa została pokazana po raz pierwszy na targach InnoTrans w Berlinie, we wrześniu 2012 roku. Razem z konkurencyjną Gamą PESY. Produkt bydgoski „zalicza”już drugiego przewoźnika, po Lotos Kolej przyszła pora na PKP Intercity. Ten ostatni przewoźnik nie jest podobno zainteresowany współpracą z Newagiem i prawdopodobnie Griffin pociągów osobowych pod banderą PKP Intercity nie poprowadzi.
Przypomnijmy. Griffin to lokomotywa trzysystemowa. Jest pierwszą maszyną z platformy czteroosiowych lokomotyw elektrycznych oraz spalinowych. Wprowadzenie budowy modułowej, pozwala na produkcję lokomotywy w kilku wersjach, w oparciu o maksymalną ilość wspólnych komponentów. Griffin oferowany jest w wersjach uniwersalnej dla pociągów towarowych i pasażerskich osiągających prędkości do 140 km/h oraz w wersji dla pociągów pasażerskich poruszających się z prędkością do 200 km/h. Griffin, który ma trafić na testy do PKP Cargo to lokomotywa uniwersalna, wielosystemowa przeznaczona do prowadzenia pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h oraz pociągów pasażerskich poruszających się z tą samą prędkością. Jak poinformował nas producent konstruktorzy zadbali o najwyższy poziom bezpieczeństwa, bogate wyposażenie, wysoki komfort pracy maszynisty oraz inteligentny systemem zarządzania energią. Wprowadzono zasilanie silników przez przekształtniki zbudowane z wykorzystaniem technologii IGBT, system diagnostyki pokładowej z pełną informacją wizualną i modułem rejestracji danych, system kamer, dostosowanie do zabudowy urządzeń ERTMS i GSM-R.
Dane techniczne lokomotywy E4MSU Griffin
Producent
|
ZNLE Gliwice
|
Prędkość maksymalna
|
140km/h (opcja 200 km/h)
|
Napięcie
|
3 kV DC, 15 kV 16 2/3 Hz AC, 25 kV 50 Hz AC
|
Układ osi
|
Bo’Bo’
|
Maksymalna masa pociągu
|
3200 t
|
Masa służbowa
|
88 t
|
Nacisk na oś
|
220 kN
|
Moc ciągła
|
5,6 MW
|
Początkowa siła pociągowa
|
310 kN
|
Długość ze zderzakami
|
19.900 mm
|
Rozstaw torów
|
1435 mm
|
Silniki
|
Asynchroniczne, 4
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024