TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|GPS w pociągach Kolei Mazowieckich – rozwiązanie dobre dla pasażerów
GPS w pociągach Kolei Mazowieckich – rozwiązanie dobre dla pasażerów
inforail
14.09.2010 15:29
GPS w pociągach Kolei Mazowieckich – rozwiązanie dobre dla pasażerów
W taborze Kolei Mazowieckich trwa proces montażu urządzeń jednokierunkowej łączności satelitarnej (odbiorniki satelitarnego sygnału GPS) oraz do transmisji danych – modemy GPRS służące do dwukierunkowej transmisji informacji w technologii GSM. Łącznie zamontowanych zostanie 469 kompletów urządzeń w 240 jednostkach taboru. Jest to największe i jedyne w Polsce przedsięwzięcie przewoźnika kolejowego na taką skalę i tak kompleksowo przeprowadzone.
Zestawy montowane w taborze „Kolei Mazowieckich –KM”umożliwiają przesyłanie danych identyfikacyjno-lokalizacyjnych taboru kolejowego z dowolnego miejsca objętego sygnałem satelitarnym GPS oraz zasięgiem sieci GSM. Satelitarny system lokalizowania pociągów jest zaawansowanym narzędziem do ewidencji i zarządzania taborem, a także zarządzania przewozami i ułatwiającym zarządzanie działalnością operacyjną, bez konieczności korzystania z innych kanałów informacyjnych.
Ponadto, wspólnie z PKP PLK, realizowany jest projekt informatyczny nakierowany na obsługę systemu oraz wizualizację położenia i ruchu taboru.
Podstawowe korzyści z wdrożenia systemu GPS to:
– zarządzanie taborem kolejowym, w tym optymalizacja jego wykorzystania i efektywniejsze wykorzystanie wiedzy o położeniu taboru –szczególnie w sytuacjach awaryjnych, wypadkowych, czy kryzysowych,
– bieżąca i bezbłędna informacja o dyslokacji pociągów, z jednoczesnym, łatwym jej przetwarzaniem i wizualizacją w różnych systemach informacyjnych dla podróżnych np. – wyświetlanie informacji w pociągach,
– możliwość bezpośredniego informowania pasażerów o kursowaniu pociągów w czasie rzeczywistym (dostęp do informacji w stacjonarnych punktach odprawy podróżnych, w Internecie i telefonii komórkowej),
– usprawnienie pracy dyspozytora Spółki, dyspozytorów trakcyjnych i dyspozytorów drużyn konduktorskich –pełna informacja o składzie drużyny pociągowej i możliwość błyskawicznego kontaktu telefonicznego,
– pełna informacja na temat sytuacji ruchowej pociągów na wszystkich liniach kolejowych –doskonałe narzędzie dla punktów informacji i kas biletowych,
– błyskawiczne narzędzie do przesyłania alertów o sytuacjach nadzwyczajnych i nieprawidłowościach w prowadzeniu ruchu kolejowego,
– porównanie jakości realizacji rozkładu jazdy w stosunku do planu, dla każdego pociągu,
– ułatwienie rozliczania wykonania pracy eksploatacyjnej i umów z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie.
Ponadto, ze względu na modułowość systemu możliwa będzie jego rozbudowa o nowe funkcje oraz przesyłanie danych o zdarzeniach mających miejsce na pokładzie taboru (frekwencja, informacje o biletach, monitoring, etc.).
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024