Górską trasą Świdnicy do Jedliny Zdroju za dwa lata
Za dwa lata kolejąprzejedziemy górską trasę ze Świdnicy do Jedliny Zdroju – obiecują PKP PLK.
Mieszkańcy m.in. Bystrzycy, Lubachowa, Zagórza Śląskiego,Jugowic wsiądą do pociągów z nowych przystanków. Turyści szybko dojadą w rejonGór Sowich i rzeki Bystrzycy. Dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisałyumowę za 110 mln zł na przebudowę linii Świdnica – Jedlina Zdrój. Projektfinansowany jest z RPO Województwa Dolnośląskiego.
Otwarcie trasy ze Świdnicy do Jedliny Zdroju zapewni dogodnyi bezpieczny dojazd koleją do atrakcyjnych turystycznie terenów w rejonie GórSowich i Wałbrzyskich. Poprawi się system komunikacji w aglomeracjiwałbrzyskiej. Możliwe będzie odciążenie dróg kołowych w regionie i poprawiastanu bezpieczeństwa.
Jednotorowa linia ze Świdnicy do Jedliny Zdroju ma charaktergórski. Na odcinku 22 km wznosi się o ponad 200 m. Są liczne zakręty i jazdawiaduktami. Odbudowa linii obejmuje nie tylko tory i odtworzenie systemuodwodnienia. Dużym wyzwaniem będzie przygotowanie ponad 110 obiektówinżynieryjnych, w tym 5 znacznych wiaduktów o długości 50-150 m. W ramach pracprzewidziano budowę nowych urządzeń sterowania ruchem pociągów.
Z wygodnych peronów wpodróż przez góry
Odtworzonych zostanie 5 przystanków. Powstaną dwa nowe:Burkatów i Jedlina Centrum. Przebudowane, wyższe i wyposażone w wiaty i ławkiperony, będą odpowiadały oczekiwaniom podróżnych, także tych o ograniczonychmożliwościach poruszania się. Po pracach, zakładana prędkość szynobusów, wzależności od układu linii, wyniesie od 50 do 80 km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Atrakcyjność i funkcjonalność tej trasy Świdnica – JedlinaZdrój zwiększy rewitalizacja linii Wrocław – Świdnica przez Sobótkę Zachodnią.Zapewni to bezpośrednie połączenia kolejowe z Wrocławia do miejscowościpołożonych w sąsiedztwie nie tylko masywu Ślęży, ale i Gór Sowich. 3października ogłoszono zamówienie na zaprojektowanie i wykonanie robótbudowlanych.
Wykonawcą umowy: „Przebudowa linii kolejowej nr 285 naodcinku Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój” jest DolnośląskiePrzedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o.o.Wartość umowy 109,995 zł netto. Projekt jest współfinansowany przez UnięEuropejską ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Dolnośląskiego 2014-2020. Współfinansowanie UE to 94,295 mln zł.Koniec prac w listopadzie 2020 r.
„