Gmina Lubaczów chce wykonać renowację poaustriackiego wagonu
Gmina Lubaczów ogłosiła przetarg na realizację zadania pod nazwą: „Renowacja wagonu pasażerskiego austriackiego typu Ib i dwóch wagonów towarowych typu C-IX na potrzeby ekspozycji przy budynku tworzonej galerii kolejnictwa”.
Zamówienie jest podzielone na dwie części:
1) część 1: prace renowacyjne przy wagonie pasażerskim;
2) część 2: prace renowacyjne przy wagonach towarowych.
Zamówienie powinno zostać zrealizowane do 15 września 2021 roku.
Oferty w przetargu można składać do dnia 9 lutego 2021 roku. Będą oceniane według kryteriów:
długość okresu gwarancji - Waga: 40%,
Cena - Waga: 60%.
Zakres prac
Zadanie dotyczy renowacji przedwojennego wagonu pasażerskiego, który wraz z lokomotywą będącą przedmiotem odrębnego zadania i wagonami towarowymi będącymi przedmiotem części 2 stanowić będzie element wystawy zewnętrznej poświęconej kolejom kresowym w tworzonej w miejscowości Basznia Dolna Galerii Kolejnictwa.
Zamówienie obejmuje także ewentualne przetransportowanie wagonu z miejsca obecnego postoju (Basznia Dolna) na miejsce prowadzenia przez Wykonawcę prac oraz na docelowe miejsce eksponowania (Basznia Dolna) w przypadku, gdy prace renowacyjne będą prowadzone poza miejscem obecnego postoju wagonu. Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia prac renowacyjnych w miejscu obecnego postoju wagonu pasażerskiego, tj. na stacji Basznia.
W związku z tym, że wagon pełnić będzie jedynie funkcję wystawienniczą Zamawiający nie wymaga przywrócenia go do pełnej sprawności technicznej umożliwiającej dopuszczenie do ruchu kolejowego.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie replik brakujących części wykonanych ze stali, w miejsce mosiężnych czy żeliwnych, zalecanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.
Odrestaurowanie wagonu pasażerskiego austriackiego typu Ib nr PKP 13 234 Ci
W celu właściwego odrestaurowania wagonu należy poddać go profesjonalnym pracom renowacyjno-odtworzeniowym. Działania te będą mieć na celu zabezpieczenie oryginalnej substancji przed zniszczeniem, kompleksowe odtworzenie nadwozia wagonu wraz z wyposażeniem zewnętrznym i wewnętrznym oraz przygotowaniem do roli eksponatu, prezentowanego w skansenie kolejowym na stacji Basznia. Kompleksowa odbudowa wagonu obejmuje:
a) odtworzenie nadwozia wagonu wraz wyposażeniem wnętrza przy wykorzystaniu replik oryginalnych części;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
b) zabezpieczenie podwozia przed dalszym niszczeniem na skutek upływu czasu, warunków atmosferycznych czy korozji;
c) przywrócenie wyglądu z okresu służby na przedwojennych Polskich Kolejach Państwowych przed wrześniem 1939 roku;
d) przygotowanie do funkcji eksponatu oraz przystosowanie wnętrza pudła do zwiedzania.
Przeprowadzenie prac konserwatorskich wagonu towarowego typu C-IX nr 870 203
W celu właściwego odrestaurowania wagonu 870 203 należy poddać go profesjonalnym pracom renowacyjno-odtworzeniowym. Działania te będą mieć na celu kompleksowe zabezpieczenie wagonu przed zniszczeniem, odtworzeniem pierwotnego stanu i przygotowaniem do roli eksponatu, prezentowanego w skansenie kolejowym na stacji Basznia Dolna. Kompleksowa renowacja wagonu obejmuje:
a) zabezpieczenie przed dalszym niszczeniem na skutek upływu czasu, warunków atmosferycznych czy korozji;
b) odtworzenie wyglądu z okresu służby na Polskich Kolejach Państwowych bezpośrednio po wyprodukowaniu czyli przed 1939 rokiem;
c) odtworzenie brakujących elementów oryginalnego, fabrycznego wyposażenia w postaci replik (kopii) lub przy wykorzystaniu części staro użytecznych, przygotowanie do funkcji eksponatu oraz przystosowaniu wnętrza pudła wagonu do funkcji przestrzeni wystawienniczej.
Przeprowadzenie prac konserwatorskich wagonu towarowego typu C-IX nr 870 204
W celu właściwego odrestaurowania wagonu 870 204 należy poddać go profesjonalnym pracom renowacyjno-odtworzeniowym. Działania te będą mieć na celu kompleksowe zabezpieczenie wagonu przed zniszczeniem, odtworzeniem pierwotnego stanu i przygotowaniem do roli eksponatu, prezentowanego w skansenie kolejowym na stacji Basznia Dolna. Kompleksowa renowacja wagonu obejmuje:
a) zabezpieczenie przed dalszym niszczeniem na skutek upływu czasu, warunków atmosferycznych czy korozji;
b) przywrócenie wyglądu z okresu służby w Ludowym Wojsku Polskim po naprawie głównej czyli około 1967 roku;
c) odtworzenie brakujących elementów wyposażenia typowego dla lat 60. XX w. w postaci replik (kopii) lub przy wykorzystaniu części staro użytecznych;
d) przygotowanie do funkcji eksponatu oraz przystosowaniu wnętrza pudła wagonu do funkcji przestrzeni wystawienniczej.