Gmina Kozienice chce wybudować linię kolejową
Wygląda na to, żeGmina Kozienice bierze sprawy w swoje ręce i chce wybudować linię kolejową.Właśnie ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dlanowego połączenia.
Zamówienie swoim zakresem obejmuje opracowanie koncepcjiprogramowo przestrzennej dla budowy nowej linii kolejowej z rejonu miastaKozienice do połączenia z linią nr 8 oraz dostosowania linii nr 76 i 77 doobsługi ruchu pasażerskiego wraz z dowiązaniem się do istniejącejinfrastruktury w branżach: torowej, sterowania ruchem kolejowym,elektroenergetycznej, teletechnicznej, drogowej i obiektów inżynieryjnych.
Koncepcja linii kolejowej ma zostać wykonana w co najmniejdwóch wariantach trasowania odcinka szlakowego, zróżnicowanych w następującysposób:
• Minimalizacja długości budowy nowej linii (w kierunkulinii 8);
• Minimalizacja czasu przejazdu (długości pokonanej drogi).
Niezależnie od powyższego, koncepcja powinna zostać wykonanaw co najmniej trzech wariantach obsługi miasta Kozienice (lokalizacji stacji):
• Utworzenie stacji pasażerskiej na istniejącej liniikolejowej nr 77;
• Budowa nowej stacji z wjazdem kieszeniowym (możliwośćjazdy Warka – Kozienice – Dęblin) – stacja czołowa położona możliwie bliskocentrum miasta z odpowiednim układem łącznic;
• Budowa nowej stacji z linią przelotową (możliwość jazdyWarka – Kozienice – Dęblin) – stacja pośrednia położona możliwie blisko centrummiasta. Warianty trasowania odcinka szlakowego i lokalizacji stacji powinny byćtak wykonane, aby umożliwiały połączenie ze sobą w dowolnej kombinacji.
Linia nr 8 to linia magistralna, zelektryfikowana oznaczeniu państwowym, dwutorowa na odcinku Warka – Radom (w momenciezakończenia prac inwestycyjnych). Na analizowanym odcinku linia należy do sieciTEN-T. Nie jest objęta umowami AGC i AGTC.
Linia nr 76 to linia drugorzędna, zelektryfikowana oznaczeniu państwowym, jednotorowa. Linia nie należy do sieci TEN-t oraz niejest objęta umowami AGC i AGTC.
Linia nr 77 to linia drugorzędna, zelektryfikowana oznaczeniu państwowym, jednotorowa. Linia nie należy do sieci TEN-t oraz niejest objęta umowami AGC i AGTC.
Zakładane parametry nowej linii kolejowej:
– linia jednotorowa, zelektryfikowana z włączeniem w linięnr 8 i linię nr 77,
– długość 20-30 km, – prędkość maksymalna 160 km/h,
– promień łuku nie mniej niż 1000 metrów,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– włączenie w linię nr 8: opcja 1: kolizyjne, opcja 2:całkowicie bezkolizyjne.
Zakładane parametry nowych ewentualnych łącznic/przejściaprzez miasto Kozienice:
– łącznice jednotorowe, zelektryfikowane z włączeniem wlinię nr 77,
– długość około 1,5 km,
– prędkość maksymalna 100 km/h,
– promień łuku nie mniej 300 metrów.
Inne uwarunkowania i wymagania:
– w koncepcji należy uwzględnić wszystkie przejazdy iprzejścia kolejowe krzyżujące się z linią kolejową – wyposażyć je w rogatkii/lub sygnalizację świetlna ostrzegawczą,
– w koncepcji należy uwzględnić wszystkie przejścia /pieszei rowerowe/ krzyżujące się z linią kolejową w szczególności wzdłuż ciągów iszlaków rowerowych – wyposażyć w elementy bezpieczeństwa,
– w koncepcji należy uwzględnić projektowane przejścia/piesze i rowerowe/ krzyżujące się z linią kolejową w szczególności wzdłużciągów i szlaków rowerowych – wyposażyć w elementy bezpieczeństwa wszczególności koło wiaduktów przy drodze krajowej nr 48 i 79.
Oferty na wykonanie koncepcji można składać do 31 stycznia2020 roku.
Kryteria wyboru to: cena – 60% oraz doświadczenie personelukluczowego – 40%.
Koncepcja powinna zostać przygotowana do 31 października2020 roku.
„