Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Głuchołazy: Nie będzie dodatkowego przystanku

inforail
26.02.2008 14:07
O możliwości powstania nowego przystanku w Głuchołazach, położonego bliżej centrum, na którym zatrzymywałyby się pociągi ČD korzystające z tego odcinka pisaliśmy już wcześniej. Jednak jak zwykle pomysł trafił na barierę niedasizmu, o którym wiedzą już również Czesi. Takimi słowami zaczyna się artykuł w portalu www.zelpage.cz poświęcony problematyce przystanku: „To, że są w Polsce na kolei możliwe rzeczy, nad którymi stawa rozum, wie już każdy. Ale zawsze możemy się zdziwić, z czym nowym jeszcze PKP potrafi wyjść. Niekiedy człowiek myśli, że w centrali PKP mają chyba specjalny dział, który zajmuje się wymyślaniem absurdów. O jeden taki absurd prawie dziś się postarała PKP PLK s.a. …, kiedy nagle skądś z głębokich dziejów historii wyrwała  dekret polskiego komunistycznego prezydenta Bolesława Bieruta z roku 1948.”Jak twierdzi starosta Głuchołaz Roman Sambor, który uczestniczył na spotkaniu z PKP PLK, organizacja ta wyciągnęła dekret Bieruta i straszy nim przedstawicieli miasta. Według tego dekretu (z 1948 roku!) nie ma możliwości budowy przystanków na trasach prowadzących do granicy. W efekcie peron zamknięty w 1945 roku, którego elementy są jeszcze widoczne na miejscu nie może być otwarty. Jest to zaskakujący obrót spraw, ponieważ starosta pojechał uzgodnić w PLK możliwości odbudowy aby ruszyć z pracami projektowymi. Czy po raz kolejny „beton”zwycięży?
Źródło: Opracowane na podstawie www.zelpage.cz