Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Gliwice: Wieści z budowy E6ACT

inforail
03.04.2008 14:31

Ma on być zaprezentowany w czerwcu tego roku. Przygotowywany jest przez specjalistów z Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych S.A. Robocza nazwa nowej lokomotywy to E6ACT. Przygotowywana maszyna przystosowana będzie przede wszystkim do obsługi pociągów towarowych. W trakcie eksploatacji rozwijać będzie prędkość 120 km/h. Moc lokomotywy wyniesie 4,98 MW. Silniki w niej oparte będą na patentach, które zostały opracowane przez gliwickich inżynierów. Po zaprezentowaniu prototypu, kolejnym ważnym krokiem ZNLE będą starania w Urzędzie Transportu Kolejowego, o dopuszczenie lokomotywy do ruchu. Jeżeli te starania okażą się skuteczne, to produkcja E6ACT rozpocznie się jesienią tego roku, wtedy też będzie moźna sfinalizować rozmowy z potencjalnymi odbiorcami. ZNLE powstało na początku XX wieku. W ówczesnych zakładach 'Lokwerk’ zatrudnionych było 1000 osób. W latach trzydziestych naprawiano w nich do 40 lokomotyw miesięcznie. Po drugiej wojnie światowej, ZNLE uruchomiono w 1945 roku. W 1971 roku naprawiono w Gliwicach tysięczną lokomotywę. W tej chwili działa jako spółka. W ostatnich latach zakład specjalizował się w modernizacji lokomotyw ET22 dla PKP Cargo. W sumie, gliwicki zakład do końca tego roku będzie miał na swoim koncie 53 modernizacje tego typu maszyn. Ostatni, duży kontrakt w tej sprawie, podpisano w grudniu 2007 roku. Dlatego też przygotowywana konstrukcja nowej lokomotywy bazować będzie na tak dobrze znanej gliwickim specjalistom konstrukcji ET22. Znacznie jednak ją unowocześni, i skieruje zakład na nowe tory.