Gdzie pojadą Linki?
inforail
08.10.2012 11:08
Gdzie pojadą Linki?
Link jest tym pojazdem, którym PESA chce podbić rynki nie tylko polskie, ale i europejskie. Już wkrótce takie szynobusy zobaczymy w zachodniopomorskim oraz w Niemczech. Zanim to jednak nastąpi Linki będzie można podziwiać w Czechach, gdzie znacznie wcześniej będą wozić pasażerów.
Pierwszy RegioShark, bo tak w Czechach nazywają się Linki, został oficjalnie zaprezentowany i przekazany Kolejom Czeskim 21 września na stacji Pilzno. W imprezie udział wzięli m.in. zastępca Dyrektora Generalnego Kolei Czeskich Antonin Blazek i hetman Milan Chovanec. Linki pojadą na trasie Pilzno – Domažlice. Nowe jednostki silnikowe znacznie poprawią jakość podróży na tej ruchliwej linii. Przy wyborze pociągów kierowaliśmy się również tym, aby były one dostosowane do wymogów danego połączenia. Wierzę, że pasażerowie będą zadowoleni z nowych pojazdów –powiedział Antonin Blazek.
To bardzo nowoczesne pojazdy, najnowocześniejsze w naszym regionie. Ich wprowadzenie do ruchu z pewnością zwiększy liczbę pasażerów kolei i jednocześnie popularność podróży pociągiem. Województwo Pilzno preferuje transport kolejowy jako szkielet sieci transportu publicznego, z którego wyrastają poprzeczne linie autobusowe –dodał hetman Milan Chovanec.
Przypomnijmy, że Koleje Czeskie zamówiły w PESIE łącznie 31 pociągów za prawie 2 miliardy CZK. Oprócz regionu Pilzno będą one kursowały również na trasach do i z Karlovych Varów, Usti nad Labem oraz Zlin. Pojazdy zostały zakupione przy współudziale Unii Europejskiej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Southwest. Udział dotacji jednostkowych wyniósł 35%.
Charakterystyka pojazdów RegioShark
Ich prędkość maksymalna wynosi 120 km / h, długość pociągu to 44 m, liczba miejsc –120, z czego 15 to składane siedzenia, a 9 miejsc –1 klasa. Całkowita pojemność pociągu to 240 osób. Skład wyposażony jest w zamknięty system WC, przystosowany dla osób niepełnosprawnych, miejsca dla rowerów, klimatyzację, audio-wizualny system informacji.
Pociąg oferuje:
•nowoczesne, jasne i dobrze zaaranżowane wnętrza;
•brak barier wejściowych;
•bezbarierowe WC z zamkniętym systemem, które mogą być stosowane nawet na stacji;
•system informacji audiowizualnej;
•klimatyzację;
•nowoczesne ergonomiczne fotele, pokryte materiałem włókienniczym;
•centralny zamek w czasie jazdy i zablokowane drzwi, które są łatwe w użyciu, otwierane przy pomocy przycisków;
•uniwersalne miejsca dla wózków dziecięcych, rowerów i bagażu niepodręcznego;
•jest przyjazny dla środowiska i bardzo bezpieczny, zgodnie z aktualnymi surowymi wymaganiami środowiskowymi i bezpieczeństwa.
Szerzej o RegioSharku pisaliśmy tutaj.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024