Gdzie mogą pojechać lokomotywy hybrydowe? PKP Intercity podają trasy
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity ogłosiły przetarg na dostawę 16 lokomotyw hybrydowych.
Pierwsze skojarzenie z takimi maszynami to sezonowe połączenia do Helu i Łeby. A jednak nie ma ich w przykładowych połączeniach, wskazanych przez PKP Intercity.
Gdzie mają pojechać hybrydy?
Przewoźnik podał przykładowe połączenia, wymieniając następujące relacje:
Warszawa Wschodnia – Żary przez Zieloną Górę;
Warszawa Wschodnia – Kołobrzeg przez Szczecin Główny;
Szczecin Główny – Zagórz;
Zagórz – Piła Główna;
Warszawa Zachodnia – Zagórz.
Średniodobowo lokomotywa hybrydowa pokonywałaby 789 km, średniomiesięcznie 23933 km, a rocznie 287196 km, z czego „pod drutem” odpowiednio w km 535, 16123 oraz 194558, a w trakcji spalinowej 255, 7720 i 92638.
Zestawienie tras
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
O przetargu
Przypomnijmy, że 5 stycznia br. PKP Intercity ogłosiły przetarg na dostawę 16 lokomotyw hybrydowych (elektryczno-spalinowych) wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Będą to pierwsze tego typu pojazdy w parku taborowym Spółki.
PKP Intercity chce kupić 16 lokomotyw hybrydowych o maksymalnej prędkości 160 km/h w trakcji elektrycznej i 120 km/h w trakcji spalinowej. Spółka zakłada dostawy wszystkich pojazdów w terminie do 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego musi być zrealizowana nie później niż w terminie 30 miesięcy. Przewoźnik planuje najpierw 6-miesięczną eksploatację obserwowaną pierwszego pojazdu, a następnie, po wprowadzeniu ewentualnych poprawek technicznych, nastąpią dostawy kolejnych lokomotyw. PKP Intercity chce także skorzystać z usługi utrzymania lokomotyw świadczonej do wykonania pierwszej naprawy P4 każdej z lokomotyw (minimalnie przez okres 5 lat). Producenci taboru oferty mogą składać do połowy lutego 2022 roku.
27 mld na inwestycje w nowoczesny tabor i zaplecza techniczne
Zakup lokomotyw hybrydowych to element programu inwestycyjnego PKP Intercity. W ramach zwiększonych nakładów na inwestycje spółka przeznaczy do 2030 roku 24,5 mld zł na unowocześnienie floty, a na przyjazne środowisku stacje postojowe – 2,6 mld zł. Do tego czasu flota PKP Intercity zostanie w dużym stopniu wymieniona, wszystkie pojazdy przewoźnika będą nowe lub zmodernizowane.