Gdynia: Zmiany rozkładu SKM spowodowane inwestycjami
inforail
29.01.2008 14:58
Gdynia: Zmiany rozkładu SKM spowodowane inwestycjami
Dyspozytura Przedsiębiorstwa w PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o.o. informuje, iż trwające w ostatnim czasie planowe zakłócenia w ruchu pociągów SKM spowodowane są prowadzonymi pracami torowymi i sieciowymi:
– Plan robot trwający od dnia 21 stycznia 2008 r. spowodowany jest zamknięciem toru linii kolejowej nr 202 na szlaku Gdynia Główna-Gdynia Chylonia, co skutkuje skierowaniem pociągów uruchamianych przez Spółki: PKP „Przewozy Regionalne’ Sp. z o.o. oraz PKP „Intercity’ S.A. na tory linii nr 250 (SKM). Powoduje to (z uwagi na większą ilość pociągów na tym odcinku) zmniejszenie jego przepustowości, a tym samym pociągi SKM nie mogą jeździć tak często, jak zakłada to Rozkład Jazdy 2007/2008. Stąd w porannym i popołudniowym szczycie przewozowym pociągi SKM kursują co 10 minut (a nie co 7-8 minut). Stan ten potrwa, zgodnie z założonym harmonogramem prac, do dnia 3 marca 2008 r.
– W miesiącu styczniu 2008 r. planowane są ponadto 6 godzinne zamknięcia (w godzinach od 22:00 do 4:00) szlaku Gdynia Orłowo – Gdynia Główna podczas następujących nocy: 27/28, 28/29, 29/30, 30/31 stycznia i z 31 stycznia/1 lutego, co wpłynie na sposób organizacji ruchu pociągów SKM, lecz będzie o wiele mniej dokuczliwe z uwagi na nocną porę zamknięcia. Ostatnie z powyżej przedstawionych zamknięć będzie dodatkowo poszerzone o szlak Gdynia Główna – Gdynia Chylonia. Zamknięcie zostało udzielone dla potrzeb palowania nowych słupów trakcyjnych.
-W miesiącu lutym 2008 r. planowane jest wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej w godzinach nocnych na szlaku Gdynia Orłowo – Gdynia Główna. Zamknięcie to związane jest z montażem nowych bramek nad siecią trakcyjną, co wymusza konieczność wyłączenia napięcia nad wszystkimi torami na wskazanym powyżej odcinku. Konkretne terminy uruchomienia zastępczej komunikacji autobusowej są uzależnione od Spółki zarządzającą infrastrukturą, tj.: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Po otrzymaniu dokładnych terminów (ile nocy i w jakich godzinach) ze strony Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. poinformuje niezwłocznie pasażerów o zmianie sposobu organizacji ruchu pociągów SKM.
– Od dnia 3 marca 2008 r. planowana jest zmiana organizacji ruchu na szlaku Gdynia Orłowo-Gdynia Główna, co związane jest z pracami modernizacyjnymi Stacji Gdynia Główna – etap 2, którą to inwestycję w całości nadzoruje i koordynuje Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.. W celu minimalizacji skutków dodatkowych utrudnień w ruchu pociągów SKM, przy okazji planowych zamknięć torowych udzielanych na wniosek i dla Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – również PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. będzie prowadziła równolegle (w tym samym czasie) przebudowę i modernizację peronu SKM na Stacji Gdynia Główna. Prace te będą prowadzone jednocześnie tak, aby nie narażać pasażerów na dodatkowe niedogodności wynikające z kolejnych następujących po sobie zamknięć torowych. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planuje zamknięcie każdego z torów na szlaku Gdynia Główna – Gdynia Orłowo na 45 dni (tj. w sumie zamknięcie planowane jest na 90 dni). Modernizacja Stacji Gdynia Główna jest częścią prac związanych z kompleksową modernizacją międzynarodowego kolejowego korytarza transportowego E-65 na odcinku Warszawa-Gdynia – wielkiego projektu realizowanego przy współudziale środków finansowych z Unii Europejskiej. Korytarz transportowy E-65 jest jednym z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w Polsce i ma docelowo (po zakończeniu całości działań modernizacyjnych) poprawić i usprawnić komunikację kolejową – zarówno wewnętrzną (z Trójmiasta przez Warszawę do Krakowa i Górnego Śląska) jak również międzynarodową w osi Północ-Południe (co ma istotne znaczenie dla całej Unii Europejskiej). Podmiotem odpowiedzialnym za kierowanie, nadzór i koordynację prac jest Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. nie może blokować tak ważnej dla Aglomeracji Trójmiejskiej jak i całego Państwa inwestycji, a modernizacja Stacji Gdynia Główna jest częścią tych prac. Należy w tym miejscu podkreślić, że działania z zakresu utrzymania, napraw oraz modernizacji eksploatowanej infrastruktury są czymś naturalnym, gdyż bez nich nie sposób sobie wyobrazić sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024