Gdynia: Zmiany rozkładu SKM spowodowane inwestycjami

inforail
29.01.2008 14:58
Dyspozytura Przedsiębiorstwa w PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o.o. informuje, iż trwające w ostatnim czasie planowe zakłócenia w ruchu pociągów SKM spowodowane są prowadzonymi pracami torowymi i sieciowymi:
Zamknięcia modernizacyjne. Fot. PKP SKM
– Plan robot trwający od dnia 21 stycznia 2008 r. spowodowany jest zamknięciem toru linii kolejowej nr 202 na szlaku Gdynia Główna-Gdynia Chylonia, co skutkuje skierowaniem pociągów uruchamianych przez Spółki: PKP „Przewozy Regionalne’ Sp. z o.o. oraz PKP „Intercity’ S.A. na tory linii nr 250 (SKM). Powoduje to (z uwagi na większą ilość pociągów na tym odcinku) zmniejszenie jego przepustowości, a tym samym pociągi SKM nie mogą jeździć tak często, jak zakłada to Rozkład Jazdy 2007/2008. Stąd w porannym i popołudniowym szczycie przewozowym pociągi SKM kursują co 10 minut (a nie co 7-8 minut). Stan ten potrwa, zgodnie z założonym harmonogramem prac, do dnia 3 marca 2008 r.
 
– W miesiącu styczniu 2008 r. planowane są ponadto 6 godzinne zamknięcia (w godzinach od 22:00 do 4:00) szlaku Gdynia Orłowo – Gdynia Główna podczas następujących nocy: 27/28, 28/29, 29/30, 30/31 stycznia i z 31 stycznia/1 lutego, co wpłynie na sposób organizacji ruchu pociągów SKM, lecz będzie o wiele mniej dokuczliwe z uwagi na nocną porę zamknięcia. Ostatnie z powyżej przedstawionych zamknięć będzie dodatkowo poszerzone o szlak Gdynia Główna – Gdynia Chylonia. Zamknięcie zostało udzielone dla potrzeb palowania nowych słupów trakcyjnych.
 
-W miesiącu lutym 2008 r. planowane jest wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej w godzinach nocnych na szlaku Gdynia Orłowo – Gdynia Główna. Zamknięcie to związane jest z montażem nowych bramek nad siecią trakcyjną, co wymusza konieczność wyłączenia napięcia nad wszystkimi torami na wskazanym powyżej odcinku. Konkretne terminy uruchomienia zastępczej komunikacji autobusowej są uzależnione od Spółki zarządzającą infrastrukturą, tj.: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Po otrzymaniu dokładnych terminów (ile nocy i w jakich godzinach) ze strony Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. poinformuje niezwłocznie pasażerów o zmianie sposobu organizacji ruchu pociągów SKM.
 
– Od dnia 3 marca 2008 r. planowana jest zmiana organizacji ruchu na szlaku Gdynia Orłowo-Gdynia Główna, co związane jest z pracami modernizacyjnymi Stacji Gdynia Główna – etap 2, którą to inwestycję w całości nadzoruje i koordynuje Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.. W celu minimalizacji skutków dodatkowych utrudnień w ruchu pociągów SKM, przy okazji planowych zamknięć torowych udzielanych na wniosek i dla Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – również PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. będzie prowadziła równolegle (w tym samym czasie) przebudowę i modernizację peronu SKM na Stacji Gdynia Główna. Prace te będą prowadzone jednocześnie tak, aby nie narażać pasażerów na dodatkowe niedogodności wynikające z kolejnych następujących po sobie zamknięć torowych. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planuje zamknięcie każdego z torów na szlaku Gdynia Główna – Gdynia Orłowo na 45 dni (tj. w sumie zamknięcie planowane jest na 90 dni). Modernizacja Stacji Gdynia Główna jest częścią prac związanych z kompleksową modernizacją międzynarodowego kolejowego korytarza transportowego E-65 na odcinku Warszawa-Gdynia – wielkiego projektu realizowanego przy współudziale środków finansowych z Unii Europejskiej. Korytarz transportowy E-65 jest jednym z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w Polsce i ma docelowo (po zakończeniu całości działań modernizacyjnych) poprawić i usprawnić komunikację kolejową – zarówno wewnętrzną (z Trójmiasta przez Warszawę do Krakowa i Górnego Śląska) jak również międzynarodową w osi Północ-Południe (co ma istotne znaczenie dla całej Unii Europejskiej). Podmiotem odpowiedzialnym za kierowanie, nadzór i koordynację prac jest Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. nie może blokować tak ważnej dla Aglomeracji Trójmiejskiej jak i całego Państwa inwestycji, a modernizacja Stacji Gdynia Główna jest częścią tych prac. Należy w tym miejscu podkreślić, że działania z zakresu utrzymania, napraw oraz modernizacji eksploatowanej infrastruktury są czymś naturalnym, gdyż bez nich nie sposób sobie wyobrazić sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów.