Gdynia: Problemy spowodowane zamknięciami
Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni. W ostatnich miesiącach na trójmiejskich torach remont goni remont. Od ponad trzech miesięcy SKM kursuje według tymczasowych rozkładów jazdy, w których częstotliwość kursowania pociągów jest ograniczona. Zamiast co 7, 5 min, w godzinach szczytu kolejki jeżdżą co 10 min. Jednak utrudnienia, z jakimi zmagali się dotychczas pasażerowie, to tylko wstęp do tego, co ich czeka.
3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja. – Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych – tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście. Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk – Wejherowo – Gdańsk będą one kursować co 30 min. Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min. Wszystkie pociągi do i z Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany.
Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk – Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7, 5 min. Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna – Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni. SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk – Wejherowo oraz Sopot – Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM. – Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności – mówi Andrzej Osipów. Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk – Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska. Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach, w serwisie Komunikacja oraz na stronie www.skm.pkp.pl Częstotliwość kursowania SKM od 3 marca: Gdańsk – Gdynia 30 min Gdańsk – Wejherowo 30 min Gdańsk – Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana 15 min Gdańsk – Sopot 15 min (7, 5 min w szczycie)