Gdyby nie deweloper przystanku by nie było!
inforail
19.06.2013 14:49
Gdyby nie deweloper przystanku by nie było!
Żeby w Polsce powstał nowy przystanek potrzebna jest pomoc dewelopera. Dom Development przekazał właśnie PKP Polskie Linie Kolejowe przystanek kolejowy Warszawa Zacisze-Wilno, który jest zlokalizowany tuż przy budowanym właśnie osiedlu. Gdyby nie pomoc wspomnianego dewelopera przyszli mieszkańcy o łatwym dostępie do kolei mogliby co najwyżej pomarzyć. A tak dostają bonus do kupowanych lokali w postaci, a jakże, przystanku kolejowego w bliskim sąsiedztwie. Pozazdrościć…Koszt budowy Warszawy Zacisze-Wilno to około 6,5 mln zł netto. Został on całkowicie poniesiony przez inwestora osiedla Wilno. Prowadzona inwestycja jest jednym z pierwszych w Polsce przypadków finansowania przez firmę prywatną budowy przystanku kolejowego. Miejmy nadzieję, że nie ostatnim, na podobne, własne inicjatywy PKP PLK raczej pasażerowie nie mają co liczyć. Jakby tego było mało deweloper zbudował również pierwszy odcinek ulicy Wiernej, która łączy przystanek kolejowy Warszawa Zacisze-Wilno z samym sercem osiedla Wilno –Placem Ostrej Bramy.
Przystanek ma dwa perony z przejściem podziemnym, windami dla niepełnosprawnych i automatami biletowymi. Po stronie osiedla Wilno, obok nowopowstałej, zbudowanej przez Dom Development ul. Wiernej, została wykonana pętla autobusowa, która będzie obsługiwać miejskie autobusy dowożące mieszkańców osiedla Wilno i okolic do przystanku kolejowego. – Z dużą przyjemnością przekazuję zbudowany przez Dom Development przystanek kolejowy Warszawa Zacisze-Wilno. Istotne jest dla nas nie tylko budowane osiedle, ale również jego otoczenie oraz infrastruktura, z której będą w przyszłości korzystali mieszkańcy naszych inwestycji – powiedział Jarosław Szanajca, Prezes Zarządu Dom Development. – Wyrazem tego jest właśnie osiedle Wilno –nowoczesne, ale z tradycją, oraz przystanek kolejowy Warszawa Zacisze-Wilno, z którego już korzystają nie tylko mieszkańcy naszego osiedla, ale również okolicznych terenów. Dzięki temu przystankowi komunikacja z centrum Warszawy została znacznie usprawniona. W przyszłości, dzięki tej inwestycji, mieszkańcy tych okolic będą mieli zapewniony bezpośredni dojazd do nowo budowanego odcinka metra przy Warszawie Wileńskiej – dodał Jarosław Szanajca.
Przystanek został uruchomiony 9 czerwca tego roku. Zgodnie z decyzją Rady Warszawy jest on punktem granicznym między pierwszą a drugą strefą biletową, dzięki czemu pasażerowie mogą w pełni korzystać z biletów miejskich ważnych w pierwszej strefie biletowej oraz z Biletu Seniora. Żeby tylko przewoźnik nie zdecydował się na zlikwidowanie połączeń, tak jak to miało ostatnio miejsce na linii sfinansowanej prze IKEĘ, ewentualnie zarządca infrastruktury na zawieszenie linii kolejowej….
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024