Gdańsk: ZTM chce uruchomić 336 pociągów na EURO

inforail
19.04.2012 19:14

Gdanski Zarząd Transportu Miejskiego chce uruchomić na Euro 2012 336 pociągów na trasach łączących stadion z Gdańskiem Głównym. Punkty odprawy pasażerów mają znaleźć się na stacjach Gdańsk Główny i Gdańsk Stadion EXPO. ZTM chce uruchomić:

10 czerwca – Planowana liczba par pociągów do uruchomienia przed i po meczu 42
14 czerwca – Planowana liczba par pociągów do uruchomienia przed i po meczu 42,
18 czerwca – Planowana liczba par pociągów do uruchomienia przed i po meczu 42
22 czerwca – Planowana liczba par pociągów do uruchomienia przed i po meczu 42, kursujących na trasie Gdańsk Główny – Gdańsk Stadion EXPO (oś przystanku km 3,960 linii kolejowej nr 249. Częstotliwość kursowania pociągów w jednym kierunku to 10 minut. Rozkład jazdy pociągów zostanie wypracowany wspólnie z Wykonawcą. Pociągi elektryczne muszą spełniać następujące wymagania:
1) przy odpowiedniej konfiguracji pozwalają jednorazowo w pociągu przewieźć nie mniej niż 1500 osób na miejscach siedzących oraz stojących,
2) w celu zachowania odpowiedniej przepustowości podczas wymiany pasażerów na stacjach i przystankach każdy człon (wagon) pojazdu powinien być wyposażony z każdej strony w nie mniej niż 2 pary drzwi zamykanych automatycznie przez obsługę pociągu. Ze względu na konieczność szybkiej wymiany podróżnych szerokość każdego otworu wejściowego z peronu do pociągu wina wynosić minimum 1300mm,
3) muszą być wyposażone w poręcze i uchwyty dla pasażerów stojących,
4) ze względów bezpieczeństwa mają być wyposażone w fotele wandaloodporne, zamocowane w sposób umożliwiający łatwe utrzymanie czystości podłogi. Siedzenia winny być odporne na zniszczenia dokonywane przez potencjalnych sprawców bez wyraźnego powodu tj. przecięcia, przebicia, podpalenia materiałów obić siedzeń w pociągu, celowe uszkodzenia konstrukcji siedzeń, inne działania niszczące cudzego mienia obniżające parametry jakościowe i wartościowe,
5) każdy pociąg powinien być wyposażony w tablice lub elektroniczne wyświetlacze prezentujące informację liniową- przystanek docelowy, z przodu i z boku (jeżeli pojazd jest w nie wyposażony). Informacja liniowa musi być widoczna w dzień i w nocy,
6) w każdym przedziale zapewnione będzie oświetlenie wnętrza pojazdu po zmroku lub w warunkach niedostatecznej widoczności.
Zaleca się, aby każdy pociąg był obsługiwany w podwójnej obsadzie tj. dwaj maszyniści (po jednym w każdej kabinie) oraz dwaj kierownicy pociągu. Wymóg podyktowany jest krótkim czasem zmiany czoła pociągu na stacjach zwrotnych.
Kto przewiezie kibiców na gdański stadion? (foto: K. Wach)
Bezwzględnie podczas odprawy podróżnych pociągi odjeżdżające ze stacji Gdańsk Główny w kierunku przystanku osobowego Gdańsk Stadion EXPO winny rozpoczynać bieg z peronu nr 3, w przypadku pociągów odwożących kibiców po meczu z przystanku Gdańsk Stadion EXPO przyjazd może odbywać się na dowolny peron stacji Gdańsk Główny tj. od nr 1 do 5. Na odcinku Gdańsk Główny – Gdańsk Stadion EXPO oraz w kierunku powrotnym pociągi będą kursować bez zatrzymania na stacjach i przystankach pośrednich. Wyłoniony w przetargu wykonawca zobowiązany będzie do uruchomienia infolinii oraz strony internetowej, na której dostępne będą informacje o rozkładzie jazdy, zapewnienia zapowiedzi megafonowych wszystkich pociągów, na których znajdują się urządzenia nagłaśniające. Zapowiedzi winny być przekazywane także w języku angielskim oraz do udostępnienia na stacjach materiałów informacyjnych o rozkładzie jazdy co najmniej w języku polskim i angielskim. Oferty na wykonywanie przewozów na trasie do gdańskiego stadionu można składać do 26 kwietnia 2012 roku.