Gdańsk: Do stolicy szybciej, choć bez wychylnego pudła

inforail
15.06.2009 13:45

Co zrobić, by po modernizacji trasy z Trójmiasta do Warszawy pociągi pokonywały ją w czasie niewiele ponad 2 godz.? Na najszybsze składy – z tzw. wychylnym pudłem – kolei nie stać. Kolejarze zapowiadają więc… zmianę przepisów, która umożliwi szybszą jazdę 'zwykłym’ pociągom
O tym, że kosztująca 3 mld zł i mająca się zakończyć w 2013 r. modernizacja linii z Trójmiasta do Warszawy może nie przynieść oczekiwanych efektów pisaliśmy w październiku ub. roku. Powód? PKP Intercity w przetargu na zakup nowych pociągów nie uwzględniła wymogu tzw. wychylnego pudła (podrożyłoby to inwestycję o ok. 20 proc.), czyli mechanizmu umożliwiającego wagonom przechylanie się na łukach.
Czytaj więcej