Gdańsk: Do stolicy szybciej, choć bez wychylnego pudła
inforail
15.06.2009 13:45
Gdańsk: Do stolicy szybciej, choć bez wychylnego pudła
Co zrobić, by po modernizacji trasy z Trójmiasta do Warszawy pociągi pokonywały ją w czasie niewiele ponad 2 godz.? Na najszybsze składy – z tzw. wychylnym pudłem – kolei nie stać. Kolejarze zapowiadają więc… zmianę przepisów, która umożliwi szybszą jazdę 'zwykłym’ pociągom
O tym, że kosztująca 3 mld zł i mająca się zakończyć w 2013 r. modernizacja linii z Trójmiasta do Warszawy może nie przynieść oczekiwanych efektów pisaliśmy w październiku ub. roku. Powód? PKP Intercity w przetargu na zakup nowych pociągów nie uwzględniła wymogu tzw. wychylnego pudła (podrożyłoby to inwestycję o ok. 20 proc.), czyli mechanizmu umożliwiającego wagonom przechylanie się na łukach.
Czytaj więcej
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024