GAMY dla PKP Intecity wcześniej
inforail
05.11.2014 09:21
GAMY dla PKP Intecity wcześniej
Liczymy na to, że PESA dostarczy nam spalinowe GAMY wcześniej –powiedział nam Marcin Karasiński z PKP Intercity, który jednocześnie koordynuje realizację zamówienia i współpracuje z producentem przy procesie produkcji lokomotyw. Niewykluczone, że maszyny zostaną przekazane już w wakacje. Na wcześniejszym rozpoczęciu dostaw zależy nie tylko PKP Intercity, ale także producentowi. Przewoźnik bowiem uniknąłby całkiem sporej kumulacji związanej z odbiorami pojazdów. Na jesieni 2015 roku szykuje się bowiem przekazanie Dartów i Flirtów 3. Zgodnie z umową także GAMY mają zostać przekazane w październiku 2015 roku. Jednak spora ilość zamówień do zrealizowania w przyszłym roku niejako wymusi na PESIE wcześniejszą realizację właśnie kontraktu na dostawę lokomotyw. Tym bardziej, że pierwsza spalinowa GAMA została już Bydgoszczy wyprodukowana. Jak mówił nam podczas InnoTrans Maciej Maciejewski z PESY to lokomotywa bardzo podobna, choć nie identyczna, do tych zamówionych przez PKP Intercity. Może być ona jednak wykorzystana przy procesie homologacyjnym. Obecnie w Bydgoszczy budowana są trzy spalinowe GAMY dla PKP Intercity –powiedział nam Marcin Karasiński. Przekazanie lokomotyw już w wakacje byłoby na rękę przewoźnikowi również z uwagi na konieczność uruchomienia większej liczby pociągów sezonowych, częściowo prowadzonych trakcją spalinową. Czy tak się stanie? Zobaczymy.
Nowe pojazdy mają poprowadzić pociągi na trasach:
• Ełk –Korsze,
• Ełk –Olecko –Suwałki,
• Rzeszów –Stalowa Wola – Zamość,
• Rzeszów –Jasło –Zagórz,
• Krzyż –Gorzów Wlkp.,
• Piła –Krzyż.
Podpisana między stronami umowa, o wartości 131,2 mln zł brutto, obejmuje 10 nowych lokomotyw spalinowych, a także co najmniej 12-letnie ich utrzymanie. PKP Intercity zamówiły pojazdy do obsługi pociągów z prędkością 140 km/h. Moc lokomotywy to 2,4 MW. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań zagwarantowany jest wysoki poziom bezpieczeństwa. Lokomotywy będą spełniały normę emisji spalin STAGE IIIB. PKP Intercity stanie się bez wątpienia właścicielem najnowocześniejszych spalinówek w Polsce, wykorzystywanych w transporcie pasażerskim.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024