GAMY dla PKP Intecity wcześniej

inforail
05.11.2014 09:21
Liczymy na to, że PESA dostarczy nam spalinowe GAMY wcześniej –powiedział nam Marcin Karasiński z PKP Intercity, który jednocześnie koordynuje realizację zamówienia i współpracuje z producentem przy procesie produkcji lokomotyw. Niewykluczone, że maszyny zostaną przekazane już w wakacje. Na wcześniejszym rozpoczęciu dostaw zależy nie tylko PKP Intercity, ale także producentowi. Przewoźnik bowiem uniknąłby całkiem sporej kumulacji związanej z odbiorami pojazdów. Na jesieni 2015 roku szykuje się bowiem przekazanie Dartów i Flirtów 3. Zgodnie z umową także GAMY mają zostać przekazane w październiku 2015 roku. Jednak spora ilość zamówień do zrealizowania w przyszłym roku niejako wymusi na PESIE wcześniejszą realizację właśnie kontraktu na dostawę lokomotyw. Tym bardziej, że pierwsza spalinowa GAMA została już Bydgoszczy wyprodukowana. Jak mówił nam podczas InnoTrans Maciej Maciejewski z PESY to lokomotywa bardzo podobna, choć nie identyczna, do tych zamówionych przez PKP Intercity. Może być ona jednak wykorzystana przy procesie homologacyjnym. Obecnie w Bydgoszczy budowana są trzy spalinowe GAMY dla PKP Intercity –powiedział nam Marcin Karasiński. Przekazanie lokomotyw już w wakacje byłoby na rękę przewoźnikowi również z uwagi na konieczność uruchomienia większej liczby pociągów sezonowych, częściowo prowadzonych trakcją spalinową. Czy tak się stanie? Zobaczymy.
Spalinowa Gama jeszcze nie dla PKP IC
Nowe pojazdy mają poprowadzić pociągi na trasach:
•           Ełk –Korsze,
•           Ełk –Olecko –Suwałki,
•           Rzeszów –Stalowa Wola – Zamość,
•           Rzeszów –Jasło –Zagórz,
•           Krzyż –Gorzów Wlkp.,
•           Piła –Krzyż.
Podpisana między stronami umowa, o wartości 131,2 mln zł brutto, obejmuje 10 nowych lokomotyw spalinowych, a także co najmniej 12-letnie ich utrzymanie. PKP Intercity zamówiły pojazdy do obsługi pociągów z prędkością 140 km/h. Moc lokomotywy to 2,4 MW. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań zagwarantowany jest wysoki poziom bezpieczeństwa. Lokomotywy będą spełniały normę emisji spalin STAGE IIIB. PKP Intercity stanie się bez wątpienia właścicielem najnowocześniejszych spalinówek w Polsce, wykorzystywanych w transporcie pasażerskim.