GAMY dla PKP IC z silnikami MTU serii 4000

inforail
22.04.2014 12:52

MTU, spółka córka Grupy Rolls-Royce Power Systems, dostarczy silniki do spalinowych lokomotyw GAMA, które PESA buduje dla PKP Intercity. Będą to 16-cylindrowe jednostki serii 4000 R84. Wszystkie silniki będą certyfikowane do normy EURO IIIB. Dzięki ich mocy –2400kW –lokomotywy będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h. W silnikach zastosowane zostaną takie rozwiązania jak recycling spalin, Common Rail i filtr cząstek stałych. Nie będzie to pierwsza współpraca PESY z MTU. Wcześniej producent dostarczył silniki do dwunastu szt-ów, jakie w Bydgoszczy powstają dla niemieckiego przewoźnika Regentalbahn AG. W tym przypadku były to napędy typu 6H 1800 R85L. W połowie czerwca mają natomiast rozpocząć się testy Linków, w których zastosowane zostaną silniki nowej generacji serii MTU 1600. Jak będą sprawować się motory MTU w lokomotywach GAMA przekonamy się w 2015 roku. Wówczas planowane jest oddanie do eksploatacji lokomotyw dla PKP Intercity.

MTU Polska Sp. z o.o. jest polską spółką córką Grupy Rolls-Royce Power Systems, producenta silników, systemów napędowych oraz zdecentralizowanych systemów energetycznych, z siedzibą we Friedrichshafen (Niemcy). Zakład MTU zlokalizowany został w Stargardzie Szczecińskim. Projektowane i produkowane będą tu komponenty do silników wysokoprężnych i gazowych Rolls-Royce Power Systems –marki MTU.
MTU dostarczy silniki do spalinowych lokomotyw GAMA