TransInfo Archiwum|Inforail|Producenci|Gama po eksploatacji nadzorowanej w Lotos Kolej – pierwsze wnioski
Gama po eksploatacji nadzorowanej w Lotos Kolej – pierwsze wnioski
inforail
21.02.2013 09:29
Gama po eksploatacji nadzorowanej w Lotos Kolej – pierwsze wnioski
7 lutego spółka Lotos Kolej zakończyła eksploatację nadzorowaną wyprodukowanej w PESA lokomotywy 111Ed –001 Gama Marathon –poinformował rzecznik prasowy producenta Michał Żurowski. Są więc już pierwsze wnioski maszynistów i specjalistów ds. trakcji dotyczące pojazdu, które PESA otrzymała z Lotos Kolej.
Statystyka tej eksploatacji wygląda następująco:
1. Liczba przejechanych kilometrów: 6 859 km
2. Ogólna liczba prowadzonych pociągów: 26
3. Obsługiwane relacje: głównie Gdańsk Olszynka –Zduńska Wola Karsznice –Gdańsk Olszynka linią kolejową nr 131
4. Maksymalne brutto obsługiwanego pociągu: 3 622 t., średnio pociągi ładowne jeździły z bruttem ok. 3 130 t.
5. Liczba defektów: 0
Autorzy sprawozdania ocenili Gamę jako „lokomotywę stosunkowo łatwą w obsłudze, dobrze dającą sobie radę w prowadzeniu pociągów z dużym bruttem (…) posiadającą w chwili obecnej kilka mankamentów stosunkowo łatwych do wyeliminowania przez producenta”. Wśród tych ostatnich –nad którymi zresztą PESA już pracuje –zwrócono uwagę m.in. na zbyt mocno świecące oświetlenie lampek sygnalizacyjnych na pulpicie, brak klipsów, które już są montowane, na rozkłady jazdy i rozkazy pisemne oraz konieczność pewnych poprawek ergonomii pulpitu i kabiny, np. dot. poręczy.
Do pozytywów zostało zaliczone zaplecze socjalne maszynistów w lokomotywie i walory systemu Marathon, które w tej konkretnej eksploatacji pozwoliły np. na dokończenie jazdy poza trakcją elektryczną na trasie z Gdańska do Koluszek. To zresztą jeden z najważniejszych – co istotne, spełnionych – celów testów odbytych przez Gamę: sprawdzenie w praktyce i potwierdzenie przydatności systemu dojazdowego Marathon.
Warto dodać, że tam gdzie inny pojazd –produkowany przez innego renomowanego producenta –musiał podsypywać piaskiem, Gama nie podsypywała, mimo odbywania testów w warunkach zimowych.
Najistotniejsze dane, to jednak wspomniany już w statystyce imponujący tonaż brutto, efektywność Marathonu oraz bezawaryjność –liczba defektów: 0.
Kolejnym etapem testów lokomotywy Gama mają być jazdy z pociągami pasażerskimi PKP Intercity. Jak się dowiedzieliśmy rozpoczną się one na przełomie lutego i marca.
Więcej o testach Gamy pisaliśmy tutaj.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024