Future Mobility Park – przyszłość to gondole?
inforail
19.08.2014 10:35
Future Mobility Park – przyszłość to gondole?
Jak inteligentnie i z uwzględnieniem ochrony środowiska połączyć w sieć różne środki transportu? Jakie zajmujące nie wiele miejsca i ekonomiczne rozwiązania zapewniające mobilność mogą zaspokoić zapotrzebowanie ludzi w rozrastających się milionowych metropoliach? Te zagadnienia, które wymagają kreatywnych i wizjonerskich rozwiązań i dla niektórych mogą wydawać się nawet ekscytujące zostaną po raz pierwszy poruszone w nowo powołanym do życia dziale Future Mobility Park na berlińskich targach InnoTrans. Przedstawione zostaną trzy projekty komunikacji przyszłości. Czy w przyszłości będziemy podróżowali w ten sposób?
Horizon: Inteligentny i intermodalny
Studio Globe przedstawi system transportowy przyszłości, Horizon, który ma wyeliminować opóźnienia i połączyć różne środki transportu. Według inżyniera projektu Ewana Alstona pasażerowie będą trafiali przez tak zwane SkyStation do węzła lotniczego – Horizon. Tam wsiądą do gondoli, która przemieści ich na obrzeże miasta, gdzie z kolei wsiądą do SkyShip, całkowicie elektrycznego i autonomicznego samolotu. – Wyjątkowość projektu Horizon polega na płynnym i dynamicznym połączeniu transportu naziemnego i powietrznego – mówi inż. Alston ze Studio Globe.
JPods: Trwałe i sterowane komputerem
Innowacyjną koncepcję finansowanej ze środków prywatnych sieci komunikacyjnej w północnoamerykańskim mieście Secaucus, New Yersey, przedstawia firma JPods. – System komunikacji miejscowej JPods przewozi pasażerów i towary w bardzo lekkich, autonomicznych i sterowanych komputerowo wagonach typu gondola, które przemieszczają się na jednej szynie kolei naziemnej, – wyjaśnia Bill James, Prezes firmy JPods. Zużywane jest przy tym tylko 10% energii wykorzystywanej przez samochody, autobusy i pociągi. – Zamontowane nad szynami kolektory słoneczne gromadzą przy tym wystarczającą ilość energii, aby sieć pracowała niezależnie od zewnętrznych źródeł energii – mówi James.
Tubular Rail: Duża prędkość bez szyn
W wizjonerskim systemie komunikacji miejscowej, Tubular Rail, wagon przemieszcza się z dużą prędkością nad podłożem przez pierścienie, które ustawione są na cokołach z betonu. W pierścieniach znajdują się jednostki napędowe i rolki, które przemieszczają, prowadzą i stabilizują wagon podczas jazdy z małą prędkością, jak również masy zamachowe do jazdy z dużą prędkością. – Koncepcja ta nadaje się do szybkiej komunikacji pomiędzy miastami i do taniej komunikacji pasażerskiej w miastach – mówi Joaquin Garza, Prezes firmy Tubular Rail Development.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024