Fryburg: Tunel Katzenberg przebity
inforail
31.10.2007 12:28
Fryburg: Tunel Katzenberg przebity
Z symbolicznym spotkaniem się maszyn TBM koleje niemieckie DB rozpoczęły świętowanie przebicia tunelu Katzenberg, o długości 9.385 metrów. Tunel ten jest jak dotąd najdłuższym w Niemczech i stanowi istotną część tworzonego właśnie korytarza dużej prędkości Karlsruhe-Bazylea. Na trasę tą będą się składały zarówno nowe odcinki, jak i przebudowane stare. Na starych odcinkach linia jest wyposażana w dodatkową parę torów dla pociągów dalekobieżnych. Tunel powstał pomiędzy Bad Bellingen, a Efringen-Kirchen. Dzięki jego budowie uda się ominąć odcinek trasy prowadzony wzdłuż rzeki, co pozwoli osiągać znacznie wyższe prędkości. Ukończenie tunelu będzie dawało zielone światło do zakończenia całej przebudowy linii. Prace rozpoczęto w 2003 roku. Tunel powstał z założeniami bezpieczeństwa, więc założono wydrążenie dwóch osobnych tuneli (po jednym dla kierunku ruchu), które połączono poprzez 19 sztolni łączących mających służyć w razie awarii. Dzięki temu w tunelach będzie dopuszczona prędkość maksymalna 250km/h. Całkowite zakończenie prac w tunelach jest zaplanowane na koniec 2008 roku, jednak pierwsze pociągi przejadą przez tunel dopiero w 2012 roku. Łączne inwestycje w projekt są szacowane na poziomie 250 milionów euro.
Źródło: Komunikat prasowy DB
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Ostrów Wielkopolski: Naprawa WM15A-77
03.07.2012
Tarnowskie Góry: Potrzeby ORION
03.07.2012
Już 76 CityElefantów w barwach CD
01.07.2012
PKP PLK: Jest nowa Rada Nadzorcza
01.07.2012
Rudy: Industriada za nami
01.07.2012
Gdańsk: Antyupychacze na medal
26.06.2012
Cisna: Kolejny sezon z wąskotorówką
26.06.2012
Gdynia: Rozmowy o PKM
26.06.2012
Wagon sterowniczy Pars nova 961
26.06.2012
Warszawa: Kolej po meczu 1/4 finału
24.06.2012
Więcej z Działu Producenci
PESA na Czech RailDays
20.06.2012
Chińska lokomotywa HXD1 na testach
06.06.2012
Korea: HEMU-430X pojechał 430 km/h
18.05.2012
Siedem TRAXX-ów dla Skandynawii
15.05.2012
MSP: Czterech chętnych na GROWAG
13.05.2012
PESA: Dwa pociągi dla Czech w budowie
24.04.2012
Bombardier liczy na zamówienia z Włoch
24.04.2012
1500 lokomotyw do wymiany
17.04.2012
Śląski Flirt naprawiony
28.03.2012
Vectron z Małopolską i Brzechwą?
14.03.2012
Track Tec pionierem na rynku rumuńskim
07.03.2012
Certyfikat IRIS dla Astromal
03.02.2012
Newag: Rozmowy zarządu ze związkowcami
02.02.2012
Track Tec: Audyt zakończony sukcesem
19.01.2012
Więcej z Działu Infrastruktura
PKP PLK: Modrnizacja linii nr 274
02.07.2012
Olsztyn: Nowy dworzec coraz bliżej
28.06.2012
Otwock: Awaria sieci trakcyjnej
25.06.2012
Zawiercie: Dworzec po modernizacji
18.06.2012
Dworzec w Gdyni po remoncie
11.06.2012
CMK: Reprofilacja szyn i rozjazdów
11.06.2012
PKP PLK: Będzie remont liniinr 273
11.06.2012
Sztopkanel zregeneruje szyny
06.06.2012
Wrocław Główny także gotowy!
03.06.2012
Nowa Warszawa Wschodnia otwarta!
30.05.2012