Francja na InnoTrans 2010
inforail
07.09.2010 10:28
Francja na InnoTrans 2010
Prawie 30 przedsiębiorstw i instytucji z francuskiego regionu Nord-Pas de Calais i Pikardii weźmie udział w najbliższych targach INNOTRANS. Międzynarodowa ranga tej imprezy sprawia, że jest ona najważniejszym wydarzeniem dla specjalistów z branży kolejnictwa. Nie mogłoby zatem zabraknąć na niej klastra Northern France Rail, który skupia około 40% francuskiej produkcji dla kolejnictwa. Zrzeszone w nim przedsiębiorstwa i instytucje badawcze zaprezentują swoje produkty, usługi i innowacje na terenie stoiska o powierzchni ponad 360 m².
Nord-Pas de Calais i Pikardia, to region szczególnie związany z kolejnictwem. Niezależnie od historycznego dorobku w tej dziedzinie, jego strategiczną pozycję ugruntowuje rozwój działalności badawczej, w ramach której zespoły specjalistów różnych dyscyplin rozwijają współpracę z licznymi krajami Europy. Dysponują one bogatym zapleczem badawczym dla transportu lądowego. I tak na przykład, jedyne francuskie centrum badawcze kolejnictwa, umożliwiające testowanie taboru w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych, mieści się właśnie na tym terenie.
Klaster kolejowy Northern France Rail, zrzeszający instytucje i przedsiębiorstwa z regionów Nord-Pas de Calais i Pikardii, to 13000 zatrudnionych w ponad 150 przedsiębiorstwach i instytucjach takich, jak klaster transportowy i-Trans, sieć przedsiębiorstw wchodzących w skład AIF (Stowarzyszenia Przemysłu Kolejowego) z obydwu tych regionów, centrum doświadczalne kolejnictwa oraz laboratoria badawcze. Northern France Rail stało się prawdziwym inkubatorem i katalizatorem innowacyjności i może być atrakcyjnym punktem programu dla wszystkich odwiedzających targi Innotrans w Berlinie.
Zadaniem klastra i-Trans jest połączenie działań przedsiębiorstw przemysłowych, laboratoriów badawczych i ośrodków szkoleniowych i tworzenie dogodnych warunków do opracowywania innowacyjnych projektów, zdolnych sprostać wyzwaniom w zakresie konkurencyjności i poszanowania środowiska w transporcie. Główne kierunki jego działania to zgodność środowiskową, jakość, bezpieczeństwo i niezawodność eksploatacji oraz konkurencyjność w sferze przemysłowej.
Z myślą o ułatwieniu działalności innowacyjnej członkom klastra NORTHERN FRANCE RAIL powstały też platformy badawcze dla taboru kolejowego, infrastruktury, odbioru prądu oraz magazynowania energii. Są one też udostępniane wspólnocie naukowo-przemysłowej europejskiego kolejnictwa jako unikalne instrumenty do zatwierdzania projektów, modeli, testowania rozwiązań i szybszego wprowadzania ich na rynek.
Wystawcy obecni w stoisku Northern France reprezentują rozmaite dziedziny działalności, związane z kolejnictwem. Chętnie spotkają się ze wszystkimi zainteresowanymi w pawilonie francuskim na terenie Hali 3.2 w stoisku 210.
Nazwa podmiotu
|
Profil działalności
|
Adres strony internetowej
|
AIF
|
Zrzeszenie-klaster Przedsiębiorstw Przemysłu Kolejowego regionów Nord-Pas de Calais i Pikardii
|
|
AMESCO
|
Produkcja pierścieni ścieralnych dla kolejnictwa
|
|
BANC NATIONAL D’EPREUVE
|
Badania udarności materiałów
|
|
BORFLEX CAFAC BAJOLET
|
Produkcja wyrobów z gumy i poliuretanu
|
|
CERTIFER
|
Agencja certyfikacyjna kolejnictwa
|
|
CIMES
|
Biuro studiów specjalizujące się w symulacji cyfrowej
|
|
DAVERGNE FONDERIE
|
Odlewnia brązu aluminiowego
|
|
DENY FONTAINE
|
Rozwiązania z zakresu kontroli dostępu
|
|
DEPRECQ
|
Wyroby z blach cienkich
|
|
DEVISMES SAS
|
Projektowanie i produkcja zamków
|
|
DUFLOT
|
Produkcja włóknin technicznych
|
|
GSDI
|
Dostarczanie i nakładanie folii samoprzylepnych rozmaitego przeznaczenia
|
|
I TRANS
|
Klaster transportowy
o światowym zasięgu
|
|
IDMS
|
Systemy informowania podróżnych
|
|
INOFORGES
|
Kucie matrycowe, obróbka mechaniczna, montaż (mosiądz, miedź, aluminium)
|
|
NFX
|
Agencja Rozwoju Gospodarczego
|
|
SCULFORT
|
Projektowanie i instalacja maszyn do profilowania kół dla potrzeb napraw i utrzymania taboru kolejowego
|
|
SOCIETE INDUSTRIELLE DES FONTES
|
Odlewnia żeliwa
|
|
SOGEMA
|
Wyposażenie warsztatów kolejowych
|
|
SOMEPIC TECHNOLOGIE
|
Precyzyjna obróbka mechaniczna
|
|
SOPAVAL
|
Laboratorium doświadczalne
|
|
STRATIFORME
|
Produkcja i montaż elementów kompozytowych
|
|
STRATIME COMPOSITES SYSTEMES
|
Projektowanie i produkcja elementów z materiałów kompozytowych
|
|
TECHNI METAL SYSTEMES
|
Urządzenia specjalne do transportu zakładowego dla kolejnictwa i tunelowe urządzenia przemysłowe
|
|
TECHNIFRANCE
|
Biuro studiów i projektów
|
|
TRIOPLAST
|
Produkcja stolików podokiennych, ścianek działowych, pojemników na śmieci
|
|
VISIONOR
|
Zdalne wyświetlanie
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024