FPS zakończyła modernizację 22 wagonów PKP IC
inforail
10.01.2018 16:29
FPS zakończyła modernizację 22 wagonów PKP IC
Z końcem zeszłego roku Spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych przekazała PKP Intercity ostatnie z 22 wagonów 144A zmodernizowanych w ramach kontraktu zawartego w grudniu 2016 r. Spółka terminowo wywiązała się z zadania.
W lipcu 2016 roku PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5-tym poziomie utrzymania 22 wagonów. Najkorzystniejszą ofertę złożyła poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych. 30 grudnia 2016 roku Spółka zawarła umowę z PKP Intercity i rozpoczęła prace. Modernizacja wagonów obejmowała m.in. montaż wydajnego układu klimatyzacji i nowoczesnych toalet, zabudowę przedziałów z nowymi, wygodnymi fotelami, a także instalację systemu Wi-Fi oraz informacji pasażerskiej i monitoringu. Pojazdy zostały także wyposażone w nowoczesne systemy diagnostyczne usprawniające ich eksploatację przez przewoźnika.
Cieszę się, że w ubiegłym roku Spółka zrealizowała postawione cele. Dzięki terminowej modernizacji 22 wagonów udowodniliśmy, że FPS jest wiarygodnym dostawcą taboru szynowego. Upewniłem się, że wdrażany program reorganizacji zakładu przynosi zakładane efekty. Osiągnięcie tego nie byłoby możliwe bez zaangażowania pracowników FPS, jak również dobrej współpracy z naszym partnerem PKP Intercity. W tej chwili z pozytywną energią przystępujemy do realizacji kolejnych wspólnych projektów – powiedział Hubert Stępniewicz, prezes należącej do Agencji Rozwoju Przemysłu Spółki H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych.
FPS Cegielski wykonał terminowo powierzone prace, dzięki temu zmodernizowane wagony już mogą służyć naszym pasażerom, zapewniając wysoki komfort podróży. Z optymizmem patrzę na współpracę z poznańska Spółką w kolejnych projektach taborowych – podkreślił Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu PKP Intercity.
Zmodernizowane wagony 144A powróciły do Zakładu Centralnego PKP Intercity w Warszawie. Przewoźnik skieruje je do obsługi kluczowych połączeń dalekobieżnych.
„
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024