FPS z wagonem 174A w Berlinie
Jednym z nielicznychtegorocznych eksponatów z Polski na targach w Berlinie jest wagon 174A, prezentowanyprzez poznańską Fabrykę Pojazdów Szynowych.
Nie jest to pojazd nowy, ale kompleksowo zmodernizowany,który pokazuje, że da się przyzwoicie przeprowadzić remont. Pasażer podróżującytakim właśnie wagonem, w naszej ocenie, nie powinien narzekać. Oczywiście niejest to jednostka, w której znajdziemy jakiekolwiek fajerwerki, jednak w zupełnościzaspokoi ona potrzeby nawet tych bardziej wymagających podróżnych. Co ważne wwagonie zamontowane zostały nowe wózki, które znacząco wpłyną na komfortpodróżowania. Sama FPS zaznacza, że modernizacja stanowi ciekawy przykładwyważenia pomiędzy zakresem technicznym i funkcjonalnym zmian a ich ceną.
Wagon 174A prezentowany wBerlinie to przedziałowy wagon 2 klasy po gruntownej modernizacji. Jeden z 60na przebudowę których FPS podpisała z PKP Intercity umowę w listopadzie 2017 roku. Obecnie trwają badania i testyzmierzające do uzyskania homologacji pojazdów w krajowym ruchu pasażerskim, cowidać nawet po niekompletnych oznaczeniach wagony pokazywanego w Berlinie.Producent zapewnia jednak, że pierwsze wagony modernizowane w poznańskiejfabryce wyjadą na tory jeszcze w tym roku.
Jak już informowaliśmy na łamachInfoRail.pl podstawę do modernizacji stanowi dobrze znany podróżnym wagon 111A,z którego wykorzystano jedynie pudło. Zmiany w pojeździe widać gołym okiemzarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Jedną z najważniejszych cech zmodernizowanegowagonu jest wyposażenie go, o czym wspominamy, w zupełnie nowe wózki typu 25AN4produkcji FPS zapewniające właściwą spokojność biegu, co przekłada się na lepszykomfort pasażerów. FPS przypomina, że inne realizowane przez PKP Intercityprojekty zasadniczo opierały się na modernizacji starych wózków zabudowanychpod wagonami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„