FPS Cegielski chce wrócić na rynek lokomotyw
FPS H.Cegielski,niegdyś producent lokomotyw, chce wrócić na ten segment rynku taborowego. Jedynaoferta złożona w przetargu na modernizacje i P5 SM42 pochodzi właśnie odpoznańskiej firmy.
W przetargu nie wystartował natomiast Newag, który jak widaćzmienia nieco swoją politykę, coraz mniej angażując się w modernizacje, abardziej skupiając się na produkcji nowych jednostek. To właśnie Newagstartował w pierwszym przetargu PKP Intercity, jednak cenowo oferta niesprostała oczekiwaniom przewoźnika. W poprzednim przetargu przewoźnik na tencel chciał przeznaczyć 46.494.000,00 zł brutto bez prawa opcji i 67.158.000,00zł brutto z prawem opcji. Newag, który jako jedyny złożył ofertę, wycenił swojeusługi na odpowiednio 59.999.400,00 zł oraz 86.665.800,00 zł brutto. Dało tokwotę 6.666.600,00 zł brutto za jedną lokomotywę. Newag zaoferował też 42miesiące gwarancji oraz 95% współczynnik dostępności. Ostatecznie do podpisaniaumowy nie doszło.
Ponowne postępowanie obejmuje 9 lokomotyw, zamówienie jestpodzielone na dwie części, w pierwszej 5, w drugiej zaś 4 lokomotywy.
FPS złożyła oferty w obu częściach. W pierwszej zaproponowała49 120 050,00 zł brutto (z prawem opcji 5+2) w drugiej zaś 42 102 900,00 złbrutto (z prawem opcji 4+2). Szacunki przewoźnika to odpowiednio 36 162 000,00zł i 30 996 000,00 zł. Są one zatem niższe niż propozycje firmy z Poznania. Tachce zatem 7 017 150,00 zł brutto, proponuje też 36 miesięcy gwarancji i 90%współczynnik dostępności. Czekamy na werdykt komisji przetargowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„