Flirty3 i Darty pojadą jako pociągi Intercity

inforail
12.05.2015 07:03

Wiemy już, że Flirty3, a także Darty, będą obsługiwaćpociągi kategorii Intercity. Informacje te potwierdzają przedstawiciele PKPIntercity. Nie udało nam się natomiast jednoznacznie ustalić czy od nowegorozkładu jazdy zniknie całkowicie kategoria TLK. Początkowo skrót ten rozwijanybył jako Tanie Linie Kolejowe, potem jako Twoje Linie Kolejowe. Próbareanimacji tego projektu poprzez zmianę nazewnictwa okazała się niewypałem, podobniejak samo wprowadzenie tej kategorii pociągów. Tanie Linie Kolejowe, raczej niezaakceptowane nigdy jako Twoje Linie Kolejowe, kojarzyły się zazwyczaj zniekoniecznie najwyższym standardem podróżowania. Nic zatem dziwnego, że PKPIntercity chcą zakończyć ten projekt. Brawa!

Wprowadzenie nowych składów Flirt 3 i Dart, a takżezestawienie coraz większej liczby pociągów TLK ze zmodernizowanych wagonów,skutkuje zmianą ich kategorii na Intercity. Już teraz w rozkładzie jazdy jestkilka takich połączeń. Od grudnia będzie ich znacznie więcej. Jakościowazmiana, co ważne dla pasażerów, nie będzie wiązała się z podwyżkami. Bilety napociągi Intercity nadal będzie można kupić w cenach obowiązujących dotychczas wtaryfie TLK. O ile z perspektywy czasu wprowadzenie kategorii Tanich LiniiKolejowych, które przypomnijmy zastąpiły pociągi pośpieszne, można uznać jakobłąd, o tyle ich likwidację i reaktywowanie kategorii Intercity należy zapisaćna plus. Tym bardziej, że pociągi Intercity kojarzone były zawsze z wyższymstandardem podróżowania.

Jak zapowiadają przedstawiciele przewoźnika w Intercity utrzymanezostaną nazwy pociągów. Co więcej niewykluczone, że pojawią się one także wkategorii EIP. Na razie tylko jedno połączenie obsługiwane przez Pendolino nosiswoją nazwę. To Radiowa Trójka. Pozostałe oznaczane są tylko numerami. Czy tosię zmieni? Jak się dowiedzieliśmy taka możliwość jest rozważana, żadne jednakdecyzje jeszcze nie zapadły.

Dodajmy także, co ważne z punktu widzenia pasażerów, że jużw grudniu br., po wprowadzeniu do ruchu Dartów, Flirtów 3, a także wszystkichnowych i zmodernizowanych wagonów, około 80% pociągów PKP Intercity będziezestawionych z nowoczesnych i komfortowych jednostek. Brawa dla przewoźnika. Towłaśnie komfortem i czasem podróży kolejarze chcą konkurować z przewoźnikami autobusowymi.Czy skutecznie? Zobaczymy. Na razie zarówno Polski Bus.com, jak i LuxExpress,Plus Bus czy NeoBus mają przewagę w postaci tańszych biletów. Ich ceny częstozaczynają się od 1 zł. Wybór należy jednak do pasażerów.