Flirty3 dla PKP Intercity szaro-niebieskie
inforail
21.03.2014 13:10
Flirty3 dla PKP Intercity szaro-niebieskie
Szaro-niebieskie z czarnym pasem wzdłuż okien –tak będą wyglądały nowe pociągi PKP Intercity produkowane przez konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz NEWAG S.A. Wszystkie jednostki wchodzące w skład floty narodowego przewoźnika mają mieć nowoczesny, spójny wygląd. Pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2015 roku.
Nowoczesne pociągi, o nazwie FLIRT3, będą miały szare boki i niebieskie czoła, dachy oraz dolne części składu. Ich dynamiczny charakter podkreśli czarny pas biegnący wzdłuż okien. W rezultacie wygląd zewnętrzny będzie spójny z motywami zastosowanymi w Pendolino i w niedawno przemalowanych ED74 (popularnych „Edytach”).
Dążymy do ujednolicenia wyglądu pociągów PKP Intercity. Chcemy, aby cała nasza flota wyglądała nowocześnie i była łatwo rozpoznawalna dla naszego pasażera – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.
Projekt malatury dla 20 ezt-ów opracowała agencja NOSE Design AG z siedzibą w Zurychu. NOSE posiada ponad 16-letnie doświadczenie w projektowaniu malatury składów, a z jego usług korzystają m.in. Szwajcarskie Koleje Państwowe (SBB), Norweskie Koleje Państwowe (NSB), Koleje Niemieckie (DB), a także szwajcarska linia lotnicza Swiss. Firma pracuje dla Grupy Stadler Rail od 2007 roku i w ramach współpracy wykonała już ponad sto projektów.
Komfortowe pociągi, które dla PKP Intercity produkuje konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz NEWAG S.A. będą kursować na trasach Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków, Gdynia – Katowice (przez Łódź) oraz Kraków – Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań). Na torach pojawią się pod koniec 2015 r.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024