Flirty3 dla PKP Intercity szaro-niebieskie

inforail
21.03.2014 13:10

Szaro-niebieskie z czarnym pasem wzdłuż okien –tak będą wyglądały nowe pociągi PKP Intercity produkowane przez konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz NEWAG S.A. Wszystkie jednostki wchodzące w skład floty narodowego przewoźnika mają mieć nowoczesny, spójny wygląd. Pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2015 roku.

Nowoczesne pociągi, o nazwie FLIRT3, będą miały szare boki i niebieskie czoła, dachy oraz dolne części składu. Ich dynamiczny charakter podkreśli czarny pas biegnący wzdłuż okien. W rezultacie wygląd zewnętrzny będzie spójny z motywami zastosowanymi w Pendolino i w niedawno przemalowanych ED74 (popularnych „Edytach”).
Dążymy do ujednolicenia wyglądu pociągów PKP Intercity. Chcemy, aby cała nasza flota wyglądała nowocześnie i była łatwo rozpoznawalna dla naszego pasażera – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.
Projekt malatury dla 20 ezt-ów opracowała agencja NOSE Design AG z siedzibą w Zurychu. NOSE posiada ponad 16-letnie doświadczenie w projektowaniu malatury składów, a z jego usług korzystają m.in. Szwajcarskie Koleje Państwowe (SBB), Norweskie Koleje Państwowe (NSB), Koleje Niemieckie (DB), a także szwajcarska linia lotnicza Swiss. Firma pracuje dla Grupy Stadler Rail od 2007 roku i w ramach współpracy wykonała już ponad sto projektów.
Komfortowe pociągi, które dla PKP Intercity produkuje konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz NEWAG S.A. będą kursować na trasach Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków, Gdynia – Katowice (przez Łódź) oraz Kraków – Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań). Na torach pojawią się pod koniec 2015 r.
Malatura nowych pociągów PKP Intercity