Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Flirty3 dla ŁKA. Już są!

inforail
30.04.2014 15:54

Tak, jak zapowiadaliśmy dziś na Dworcu Łódź Kaliska odbyła się oficjalna prezentacja taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. To pierwsze takie pociągi w Polsce. Chodzi oczywiście o Flirty3, wyprodukowane przez Stadlera. W uroczystości udział wziął m.in. Witold Stępień – Marszałek Województwa Łódzkiego, a także przedstawiciele przewoźnika i producenta oraz samorządowy. Wszyscy, którzy przybyli na dworzec Kaliski mogli po raz pierwszy zobaczyć pociągi, zwiedzić je w środku, sprawdzić jak wygodne są fotele. Była też pierwsza premierowa jazda z pasażerami. Następna okazja dopiero 15 czerwca. Wówczas ŁKA rozpocznie regularne kursy do Sieradza. Przekazane dzisiaj pojazdy będą przez najbliższe tygodnie testowane na trasach obsługiwanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

Prezentacja pociągów FLIRT dla ŁKAPrezentacja pociągów FLIRT dla ŁKAPrezentacja pociągów FLIRT dla ŁKAPrezentacja pociągów FLIRT dla ŁKA
To pierwszy tak duży zakup taboru dla regionalnych przewozów w naszym regionie –powiedział Witold Stępień. Powołanie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to jedno z kluczowych zadań realizowanych przez Samorząd Województwa, które mają wprowadzić kolej w regionie łódzkim w XXI wiek. Zamówione pociągi to mercedesy wśród taboru kolejowego. Dzięki nim podróż po województwie będzie samą przyjemnością”—dodał Marszałek Województwa Łódzkiego. Przypomnijmy, że ŁKA dostanie dwadzieścia Flirtów3. Pierwsze sześć już w połowie czerwca wyjedzie na trasę. Kolejne zostaną dostarczone w dwóch transzach.10 pojazdów zostanie przekazanych przewoźnikowi w październiku 2014 roku, a pozostałe 4 –w lutym 2015 roku. Pociągi dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to trzecia generacja pojazdów należących do znanej na całym świecie rodziny FLIRT. Ich nazwa to skrót pochodzący od słów: Flinker, Leichter, Innovativer, Regional Triebzug (w języku niemieckim) oraz Fast, Light, Innovative, Regional Train (w języku angielskim) czyli: Szybki, Lekki, Innowacyjny, Regionalny Zespół Trakcyjny. Każdy z pociągów, który wyjedzie na trasę oferować będzie wiele udogodnień dla podróżnych, takich jak biletomaty, klimatyzacja, stojaki na rowery czy gniazdka elektryczne. Pojazdy będą rozwijać maksymalną prędkość 160 km/h i pomieszczą 254 pasażerów. Wyróżniają je niskie koszty eksploatacji oraz zużycie energii, dzięki czemu są też przyjazne dla środowiska. Mają to też być pierwsze w Polsce pociągi seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2. Kontrakt na dostawę pociągów jest realizowany w ramach projektu pn. „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Zakłada on także budowę zaplecza technicznego dla taboru. Wartość inwestycji to 457 770 847,00 zł. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego realizacja zakończy się w czerwcu 2015 roku.
Prezentacja pociągów FLIRT dla ŁKAPrezentacja pociągów FLIRT dla ŁKAPrezentacja pociągów FLIRT dla ŁKAFlirt3 dla ŁKA
Liniowe jazdy składy dostarczone przez Stadlera rozpoczną 15 czerwca. Na razie nie wiadomo dokładnie według jakiego rozkładu jazdy. Przewoźnik czeka bowiem na decyzję PKP PLK. Najpierw ruszamy do Sieradza. Potem stopniowo rozszerzymy naszą siatkę połączeń, o Łowicz, Kutno czy Koluszki –zapowiada Andrzej Wasilewski, prezes ŁKA. Zamówione pojazdy w pełni odpowiadają naszym oczekiwaniom. Możliwość łączenia do trzech składów pozwoli nam efektywnie wykorzystywać zakupiony tabor. Pociągi są szybkie, ciche, wyposażone w wiele udogodnień dla pasażerów. Jestem przekonany, że mieszkańcy szybko je docenią i chętnie będą z nich korzystać –dodał. To będzie nowa jakość połączeń w regionie. Wiedzą o tym samorządowcy. Cieszę się, że to właśnie do Sieradza pojadą w pierwszej kolejności nowe Flirty3 –mówi Jacek Walczak, prezydent Sieradza. Według założeń ŁKA pociągi pojadą co pół godziny w szczycie i co godzinę poza nim.
Pociągi, które zaoferowaliśmy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to trzecia generacja znanych i lubianych przez pasażerów na całym świecie pojazdów z rodziny FLIRT. O ich popularności świadczy fakt, że do tej pory sprzedaliśmy już ponad 950 tego typu zespołów przewoźnikom z kilkunastu krajów. Najnowszy model pociągu FLIRT został wyposażony w najbardziej innowacyjne rozwiązania i spełnia najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa oraz wymagania najnowszych norm europejskich. Te niezawodne pojazdy są także ekonomiczne w utrzymaniu, co pozwoli łódzkiemu przewoźnikowi efektywnie działać oraz przyniesie mu wymierne korzyści finansowe i operacyjne. Natomiast pasażerowie ŁKA będą mogli podróżować w komfortowych warunkach —powiedział Christian Spichiger, Wiceprezes Wykonawczy na Europę Środkową, Grupa Stadler Rail.