Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Flirty przed Pendolino! Z najwyższym współczynnikiem dostępności

inforail
14.04.2017 10:01

Flirty spośród jednostek eksploatowanych przez PKP Intercity mają najwyższy średniwspółczynnik dostępności.

Z danych przedstawionych przez MIB wynika, że średniwspółczynnik dostępności pojazdów kolejowych eksploatowanych przez przewoźnikaw latach 2015 ? 2016 kształtował się następująco:

Typ pojazdu

Średnia

2015 ? 2016

SU160 (111Db)

65,91 %

EU07

87,33 %

EP07

84,7 %

EP09

85,83 %

ED160

91,51 %

ED161

85,19 %

ED250

90,09 %

Współczynnik dostępności (%) dla elektrycznych zespołówtrakcyjnych za lata 2015 ? 2016 przedstawiają poniższe tabele:

Typ pojazdu

2015

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

ED160

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

66,21

ED161

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

84,13

100

ED250

76,12

78

79,87

78,69

86,49

88,92

85,33

85,6

87,08

87,19

95

95

Typ pojazdu

2016

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

ED160

93,06

94,66

94,84

90,9

96,94

99

97,1

90,65

89

93,55

90,67

93,06

ED161

95,35

88,18

82,06

76,18

80

79,64

84

82

80,36

90,32

87,73

82,67

ED250

92,9

95,69

98,23

92,18

92,42

97

96,13

97,26

96,33

94,52

96,33

89,84

Niski wskaźnik dostępności składów ED250 oraz ED161 wpoczątkowych okresach eksploatacji wynika z faktu, iż pociągi wdrażane byłystopniowo do obsługi komercyjnej i w pierwszych miesiącach po zakończeniuodbiorów podlegały dodatkowym testom ? stąd liczba jednostek kierowanych doobsługi rozkładu jazdy była niższa, niż liczba jednostek będących w dyspozycjiprzewoźnika.

Współczynnik dostępności (%) dla lokomotyw za lata 2015 ?2016 przedstawiają poniższe tabele:

Typ pojazdu

2015

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

SU160 (111Db)

0

0

0

0

66,667

57,576

88,384

84,392

72,414

62,915

63,33

63,33

EU07

86,68

87,32

86,92

86,9

82,09

81,27

82,63

82,61

83,13

77,29

86,09

91,64

EP07

87,27

88,01

88,02

85,11

84,52

80,59

82,86

81,2

76,59

77,56

91,64

87,29

EP09

84,27

86,8

83,42

87,24

78,73

78,35

85,88

77,6

75,62

80,74

90,42

92,42

Typ pojazdu

2016

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

SU160 (111Db)

54,55

56,84

61,75

63,99

66,07

72,83

71,9

67,1

58,33

70

63,67

52,26

EU07

90,17

87,12

93,01

88,68

94,05

88,69

92,97

89,1

89,05

86,19

88,9

93,5

EP07

81,89

80,2

82,23

83,74

87,07

85,01

84,63

88,91

86,77

89,7

85,38

86,72

EP09

85,66

90,96

91,57

87,78

84,21

88,72

92,15

91,9

87,18

87,66

83,32

87,33

MIB wyjaśnia, że przekazany współczynnik dostępnościpojazdów uwzględnia również sytuacje, w których składy nie były dostępne zpowodów przypadków losowych. Tego typu sytuacje ? niezawinione przezproducentów, często wiążą się z długotrwałym wyłączeniem taboru z eksploatacji.

Odpowiadając na pytania o podejmowane działania w celupoprawy dostępności taboru MIB informuje, iż w przypadku wszystkich pojazdówutrzymywanych przez podmioty zewnętrzne podejmowane są odpowiednie działania wcelu zapewniania sprawnych jednostek do obsługi rozkładu jazdy. Należy zwrócićuwagę, iż składy serii ED250 są najmniej awaryjnym taborem PKP Intercitynatomiast sytuacja, która miała miejsce na początku stycznia 2017 r., związanabyła z warunkami atmosferycznymi i skutkowała problemami w funkcjonowaniuwiększości taboru eksploatowanego przez przewoźnika.