Flirty mogą jeździć w połączeniu z KISS-ami!
inforail
12.12.2014 11:07
Flirty mogą jeździć w połączeniu z KISS-ami!
3 grudnia Federalny Urząd Kolejnictwa wydał dopuszczenie dla mieszanej trakcji wielokrotnej złożonej z niskopodłogowego elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT należącego do DB Regio AG i piętrowego elektrycznego zespołu trakcyjnego KISS Luksemburskich Kolei Państwowych (CFL). Połączone zespoły trakcyjne mogą teraz obsługiwać trasę Koblenz-Trier w Nadrenii-Palatynacie. Jest to pierwszy przypadek wykorzystania mieszanej trakcji wielokrotnej pociągu piętrowego z jednopoziomowym.
„Wkroczyliśmy w nowy obszar. Po raz pierwszy zespoły trakcyjne różnych typów, należące do dwóch europejskich kolei państwowych, poruszają się wspólnie. Jest to szczególnie dobra wiadomość dla osób podróżujących w obu krajach. Otrzymanie zlecenia na budowę pociągów przeznaczonych do tej niepowtarzalnej współpracy ponad granicami państw, jest dowodem uznania dla technicznej wiedzy Stadler Pankow GmbH”–powiedział Ulf Braker, prezes zarządu Stadler Pankow, GmbH.
DB Regio AG zamówiły w Stadler Pankow 28 pięcioczłonowych, niskopodłogowych zespołów trakcyjnych do obsługi tras w Nadrenii-Palatynacie. Są to FLIRT-y trzeciej generacji, które mogą poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h. Spełniając normy zderzeniowe EN15227 należą do najbezpieczniejszych pociągów w swojej klasie. Nowością są ciche, bezdrzwiowe wagony środkowe, zapewniające komfortową, spokojną podróż. Pociąg posiada 248 miejsc siedzących w drugiej klasie oraz 23 miejsca siedzące w klasie pierwszej.
Luksemburskie Koleje Państwowe CFL zamówiły w Stadler Pankow osiem trójczłonowych, piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu KISS do obsługi tras w Luksemburgu oraz połączeń zagranicznych z Niemcami. Pociągi dysponują 284 miejscami siedzącymi, w tym 29 w pierwszej klasie, jak również przestronnymi pomieszczeniami wielofunkcyjnymi.
Nordbahn (Kolej Północna) od grudnia będzie wykorzystywać FLIRT-y
Także w Szlezwiku-Holsztynie FLIRT-y dla Kolei Północnej otrzymały dopuszczenie do realizacji przewozów pasażerskich. Po raz pierwszy TÜV Nord, jako specjalnie powołany organ (DeBo), otrzymał zlecenie na wykonanie testów technicznych zgodnie z nowym, uproszczonym procesem licencyjnym. BeNEX Sp. z o.o. zamówił w Stadler Pankow siedem pięcioczłonowych oraz osiem sześcioczłonowych niskopodłogowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT. FLIRT-y poruszają się z prędkością maksymalną 160 km/h i posiadają wysoką moc napędową. Obszar pasażerski pociągu jest klimatyzowany i przystosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Od grudnia pojazdy FLIRT kursują również na osi Haard
Dopuszczenie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT do trakcji wielokrotnej na osi Haard w Nadrenii Północnej-Westfalii również zostało wydane. Tym samym wypełniony został istotny warunek rozpoczęcia działalności przez DB Regio NRW.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024