FLIRT3 z dopuszczeniem do ruchu
30 października 2015 r. Urząd Transportu Kolejowego wydałzezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla typu pojazdu kolejowego dlaelektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT3 serii ED160 wyprodukowanego dla PKPIntercity w ramach zamówienia na 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonychdo obsługi tras dalekobieżnych realizowanego przez konsorcjum Stadler Polska ?NEWAG SA. Zezwolenie na dopuszczenie doeksploatacji obowiązuje na całej infrastrukturze kolejowej PKP PLK, bezograniczeń, z prędkością maksymalną 160 km/h.
?Otrzymaniezezwolenia do eksploatacji dla pojazdu FLIRT3 dla PKP Intercity to kolejnykamień milowy, a zarazem ostatnia faza tego ambitnego projektu. Topotwierdzenie, że pojazd jest gotowy do przewozu podróżnych na wszystkichliniach kolejowych w Polsce. Bardzo się cieszymy, że pasażerowie już od grudniabędą mogli podróżować tymi nowoczesnymi, komfortowymi składami? ? powiedziałChristian Spichiger.
Jak poinformowała Marta Jarosińska, Kierownik ds. KomunikacjiStadlera realizacja projektu dla PKP Intercity dobiega końca. Aktualniegotowych jest 19 z 20 składów. 10 pojazdów przeszło techniczne odbiory końcowe.Uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji oznacza możliwośćdokonania ostatecznego, formalnego odbioru floty.
Producent przypomina, że Pojazdy FLIRT3 dla PKP Intercity totrzecia generacja znanych i lubianych w całej Europie elektrycznych zespołówtrakcyjnych typu FLIRT w wersji dalekobieżnej. Charakteryzują się bogatym ikomfortowym wyposażeniem wnętrz, które zapewnia wysoki komfort podróży nadługich trasach. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiejklasy oferujące 360 miejsc siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie. Pociągi sąwyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przykażdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie.Tradycyjne tablice informacyjne zostały zastąpione przez elektronicznewyświetlacze, na których prezentowane będą komunikaty o przebiegu trasy.Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz WiFi.Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dlaniemowląt. Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilnościruchowej ? są wyposażone w specjalneurządzenia ułatwiające wjazd z obu stron pociągu, wydzielone miejsce dla osóbporuszających się na wózkach, a także przystosowaną toaletę. Do dyspozycjipodróżnych jest przedział barowy. Dla personelu pociągu przygotowano wagonsocjalny z miejscem do odpoczynku i łazienką z prysznicem. Nowy tabor jestprzystosowany do prędkości 160 km/h. Pojazdy będą włączane do eksploatacji odgrudnia 2015 na trasach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawęi Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin(przez Łódź, Kutno i Poznań).
Po raz kolejny producent podkreśla, że wszystkie pojazdy dlaPKP Intercity powstały w siedleckim zakładzie firmy Stadler przy zaangażowaniulokalnych pracowników, a także przy udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślićten fakt, składy zostały opatrzone znakiem ?Stadler ? wyprodukowano wSiedlcach?.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wartość kontraktu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, pozadostarczeniem taboru, obejmuje również jego serwis przez kolejnych 15 lat. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail serwis składów będzie, przynajmniej na razie, odbywał się na warszawskim Grochowie.
Przypomnijmy, że dopuszczenie do ruchu otrzymały też Darty, o czym informowaliśmu na łamach InfoRail w piątek.
„