Flirt3 pierwszym polskim pojazdem z TSI dopuszczonym do ruchu!
20 listopada 2015 r. Urząd Transportu Kolejowego wydałzezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego zTechnicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dla elektrycznego zespołutrakcyjnego typu FLIRT3, wyprodukowanego dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejprzez Stadler Polska. Jest to pierwsze w naszym kraju zezwolenie nadopuszczenie do eksploatacji pojazdu zgodnegoz TSI wydane dla pojazdu systemu kolei konwencjonalnej. Tym bardziejproducentowi należą się gratulacje.
Jak informuje Marta Jarosińska, Kierownik ds. KomunikacjiStadlera uzyskanie zezwolenia jest potwierdzeniem zgodności pojazdu zewszystkimi obowiązującymi Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, tj.CR TSI Loc&Pas (2011/291/UE), TSI CCS (2012/88/UE), CR TSI NOI(2011/229/UE), TSI SRT (2008/163/WE), TSI PRM (2008/164/WE).
?Jesteśmy dumni z faktu, że to właśnie pojazd FLIRT3wyprodukowany dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w naszym siedleckim zakładziejako pierwszy w Polsce otrzymał potwierdzenie pełnej zgodności z TSI.Zezwolenie zostało wydane bezterminowo i bez ograniczeń, co oznacza że pojazdyFLIRT3 tego typu mogą być oferowane zamawiającym już z dopuszczeniem doeksploatacji pojazdu zgodnego z TSI. To dla nas wielki sukces ? ? mówiMagdalena Dankowska, dyrektor projektu w Stadler Polska.
?ŁKA jako pierwszy wPolsce przewoźnik regionalny ma tabor, który jest w pełni interoperacyjny, awięc spełniający surowe normy w zakresie bezpieczeństwa, ekologii i nowoczesnejtechnologii. Nasze pojazdy pozytywnie przeszły wszystkie testy. Tym samymwyróżniamy się na plus wśród innych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna to po prostudobra marka. Zapraszamy wszystkich do korzystania z naszych połączeń? ? mówiprezes ŁKA Andrzej Wasilewski, nie kryjąc satysfakcji z decyzji UTK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stadler przypomina, że pojazdy FLIRT3 wyprodukowane dlaŁódzkiej Kolej Aglomeracyjnej zostały wyposażone w interoperacyjny system klasyA (ERTMS), jak również powszechnie eksploatowany na terytorium RzeczpospolitejPolskiej system klasy B (SHP i Radiostop). Zabudowane urządzenia pojazdoweumożliwiają jazdę elektrycznego zespołu trakcyjnego po liniach wyposażonych wERTMS/ETCS poziomu 1 jaki i poziomu 2. Wyposażenie pokładowe zostałozaprojektowane i wykonane przy zachowaniu spełnienia wymagań systemowych międzyinnymi z UNISING SUBSET-026 wersja 2.3.0. Badania pojazdu na zgodność z sieciąkolejową, w szczególności w zakresie zgodności charakterystyki technicznej ieksploatacyjnej pojazdu kolejowego z infrastrukturą i stałymi instalacjami,wykonano z wynikiem pozytywnym na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK, liniakolejowa nr 4, E 65) na odcinku pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Zawierciem.
„