Flirt3 dla PKP Intercity zgodny z TSI
30 listopada 2015 r. spółka StadlerPolska złożyła do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek o wydaniezezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowegozgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dlaelektrycznego zespołu trakcyjnego typu FLIRT3 wyprodukowanego dlaPKP Intercity.
Pojazd przeszedł pozytywnie wszystkiebadania i otrzymał komplet niezbędnych certyfikatów zgodności,tj. CR TSI Loc&Pas (2011/291/UE), TSI CCS (2012/88/UE), CR TSINOI (2011/229/UE), TSI SRT (2008/163/WE), TSI PRM (2008/164/WE).
Uzyskanie wszystkich certyfikatówzgodności z TSI dla pojazdu FLIRT3 dla PKP Intercity jestpotwierdzeniem, że został on zbudowany zgodnie z surowymi wymogamiTechnicznych Specyfikacji Interoperacyjności w każdym zakresie ?bezpieczeństwa, ekologii i nowoczesnej technologii – powiedziałChristian Spichiger, Prezes Zarządu Stadler Polska.
Przypomnijmy, że 20 listopada br. innypojazd siedleckiego Stadlera ? FLIRT3 wyprodukowany dla ŁódzkiejKolei Aglomeracyjnej, uzyskał jako pierwszy w Polsce pojazd systemukolei konwencjonalnej (poruszającej się z prędkością do189km/h), wydane przez UTK dopuszczenie do eksploatacji dla pojazduzgodnego z TSI. Był to pierwszy polski skład, który je dostał.
Jestem niezwykle dumny z tego, że towłaśnie pojazdy wyprodukowane w siedleckim zakładzie Stadlera sąpierwszymi w Polsce pojazdami kolei konwencjonalnej w pełni zgodnymiz TSI ? dodaje Christian Spichiger.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PKP Intercity zamówiło 20elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT3. 18 pojazdówzostało już przekazanych przewoźnikowi. 13 grudnia, wraz zwprowadzeniem nowego rozkładu jazdy, na tory wyruszy 16 składów,które będą obsługiwały trasy dalekobieżne, m. in.Kraków-Olsztyn, Warszawa-Bydgoszcz, Gdynia-Katowice,Szczecin-Kraków.
„