FLIRT-y z Siedlec praktycznie niezawodne
99,8% ? to najnowszywskaźnik niezawodności FLIRT- ów eksploatowanych przez PKP Intercity i ŁódzkąKolej Aglomeracyjną.
?Zawsze dążymy do 100%? ? deklaruje Christian Spichiger zeStadlera. Dostępne dane wskazują, że FLIRT-y produkowane w siedleckim zakładziefirmy należą do najbardziej niezawodnych pojazdów nie tylko w Polsce, ale i wEuropie.
20 FLIRT-ów eksploatowanych przez PKP Intercity przejechałood grudnia 2015 roku już 2,7 mln km. Można założyć, że w tym czasiewyeliminowane zostały już wszystkie dolegliwości ?wieku dziecięcego?. Widać topo najnowszych danych: wskaźnik niezawodności wyniósł w tym okresie 99,8 proc.a dostępności 98 proc. Wyniki wydają się bardzo dobre, ale o tym, że mogą byćjeszcze lepsze, świadczą wskaźniki 20 FLIRT-ów eksploatowanych przez ŁódzkąKolej Aglomeracyjną (ŁKA), gdzie po przejechaniu, od czerwca 2014 roku 3,1 mlnkm, poziom 99,8 proc. został osiągnięty zarówno pod względem niezawodności, jaki dostępności.
?Nasze składy mają być najbardziej niezawodnym taborem napolskich i europejskich torach ? to cel, którego się trzymamy. Dlatego tak dużąwagę przykładamy do jakości i najnowszych, ale dobrze sprawdzonych technologii.Duże znaczenie ma także bogate doświadczenie w utrzymaniu taboru, bo to właśniefakt, że sami prowadzimy serwis wyprodukowanych pojazdów, w znacznej mierzeprzekłada się na ich bardzo dobre wskaźniki gotowości. Pod tym względem zawszedążymy do poziomu 100 proc. To nasza przewaga konkurencyjna, dzięki którejwygrywamy największe europejskie przetargi, w których standardem jest to, żezamawiający oczekują wysokiej niezawodności, dostępności oraz niskich kosztóweksploatacji w całym cyklu życia pojazdu? ? mówi Christian Spichiger,Wiceprezes Wykonawczy w oddziale Europa Centralna, odpowiedzialny za rozwójStadlera w Polsce.
Obecnie w zakładzie Stadlera w Siedlcach produkowane sąnajnowszej generacji pojazdy FLIRT3, które poza najwyższym poziomem jakości ibezpieczeństwa, cechują się także niskim zużyciem energii, co w połączeniu zniezawodnością przekłada się na niskie koszty całościowej eksploatacji.
W Polsce od 2009 roku eksploatowane są także FLIRT-ypierwszej generacji, użytkowane przez Koleje Mazowieckie (10 pojazdów) i KolejeŚląskie (4 pojazdy) – w przypadku tegotaboru współczynnik gotowości technicznej także utrzymuje się na wysokimpoziomie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
?Zakład w Siedlcach produkuje najwyższej jakości pojazdy,dlatego wygrywamy przetargi nie tylko w Polsce, ale także w Holandii,Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech i innych krajach. W efekcie jesteśmynajwiększym polskim eksporterem taboru kolejowego. Realizujemy dalszeinwestycje w Siedlcach, chcemy dalej rozwijać zakład i liczbę krajowychdostawców oraz wygrywać kolejne przetargi w Polsce, która jest dla nas bardzoważnym rynkiem? ? dodaje Christian Spichiger.
Łącznie z siedleckiego zakładu, który powstały w 2007 roku,wyjechało już 265 pociągów.
„