Flirt 3 jak Pendolino, bez homologacji?
Stadler może zaliczyć podobną wpadkę co Alstom z Pendolino. Jak donosi Puls Biznesu producent ma problem z homologacją pojazdów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Samorządowa kolej kupuje 20 składów z fabryki Stadlera w Siedlcach, wraz z utrzymaniem wartych prawie 0,5 mld zł. Pierwsze pojazdy powinny zacząć kursować już 15 czerwca 2014 r. Oficjalna ich prezentacja miała miejsce pod koniec kwietnia br., w ramach jazd testowych, kursują też po regionie łódzkim. Jak dowiedział się Puls Biznesu jednostki mogą nie wyjechać na trasy 15 czerwca 2014 roku, ponieważ istnieje ryzyko niedostania homologacji z Urzędu Transportu Kolejowego. Problemem jest rzekomo brak zgodności flirtów z tzw. systemem TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności). Puls Biznesu zwraca uwagę na analogię z przypadkiem Alstomu, który z powodu podobnych problemów z homologacją, nie przekazał na czas pierwszych ośmiu składów Pendolino dla PKP Intercity. W Polsce nie zbudowano na czas europejskich systemów sterowania ruchem ETCS/ERTMS poziomu drugiego, więc producent nie może formalnie przetestować możliwości pociągów. Czy Flirty 3 zaliczą podobną wpadkę jak Pendolino?