Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Flirt 3 jak Pendolino, bez homologacji?

inforail
22.05.2014 09:56

Stadler może zaliczyć podobną wpadkę co Alstom z Pendolino. Jak donosi Puls Biznesu producent ma problem z homologacją pojazdów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Samorządowa kolej kupuje 20 składów z fabryki Stadlera w Siedlcach, wraz z utrzymaniem wartych prawie 0,5 mld zł. Pierwsze pojazdy powinny zacząć kursować już 15 czerwca 2014 r. Oficjalna ich prezentacja miała miejsce pod koniec kwietnia br., w ramach jazd testowych, kursują też po regionie łódzkim. Jak dowiedział się Puls Biznesu jednostki mogą nie wyjechać na trasy 15 czerwca 2014 roku, ponieważ istnieje ryzyko niedostania homologacji z Urzędu Transportu Kolejowego. Problemem jest rzekomo brak zgodności flirtów z tzw. systemem TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności). Puls Biznesu zwraca uwagę na analogię z przypadkiem Alstomu, który z powodu podobnych problemów z homologacją, nie przekazał na czas pierwszych ośmiu składów Pendolino dla PKP Intercity. W Polsce nie zbudowano na czas europejskich systemów sterowania ruchem ETCS/ERTMS poziomu drugiego, więc producent nie może formalnie przetestować możliwości pociągów. Czy Flirty 3 zaliczą podobną wpadkę jak Pendolino?

Flirt3 dla ŁKA
Przypomnijmy, że podobne jednostki, czyli Flirty 3, zamówiły także PKP Intercity. O kłopoty z homologacją zapytaliśmy producenta –firmę Stadler. „Obecnie trwa postępowanie w Urzędzie Transportu Kolejowego związane z wydaniem zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla pojazdów. Do momentu jego zakończenia zdecydowaliśmy się nie wypowiadać na temat szczegółów”- powiedział nam Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail. Co na to przewoźnik? 'Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozpocznie działalność przewozową 15 czerwca 2014r i od tego momentu zacznie eksploatować pojazdy. Kwestie związane z uzyskaniem dopuszczenia do eksploatacji znajdują się po stronie producenta firmy Stadler Polska. Spółka w chwili obecnej skupia się na przygotowaniach do rozpoczęcia działalności w terminie i zgodnie z przyjętymi założeniami’ – mówi nam Marta Markowska, Rzecznik Prasowy ŁKA.