Fabryka Pojazdów Szynowych z umową na modernizację 60 wagonów

inforail
09.11.2017 10:27

Należąca do ARPpoznańska spółka H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych podpisała z PKPIntercity umowę na modernizację 60 wagonów.

Wartość kontraktu to ponad 273 mln złotych brutto. Nowewagony pojadą np. na trasach ze Szczecina do Olsztyna czy z Zielonej Góry doGdyni. Będą wyposażone m.in. w klimatyzację i elektroniczny system informacjipasażerskiej. Poznańska firma ma 30 miesięcy na realizację całego zamówienia,ale pierwsze wagony mają trafić do przewoźnika w czwartym kwartale 2018 roku.

Wysoki komfortstandardem w pociągach ekonomicznych

PKP Intercity, jakonarodowy przewoźnik, coraz więcej inwestuje w zakup oraz modernizację swojegotaboru. Chcemy, aby Polacy mogli korzystać z pociągów zestawionych znowoczesnych wagonów i pojazdów. Ten kontrakt to kolejny krok do realizacjitego celu – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

Przedmiotem umowy jest wykonanie naprawy okresowej na 5.poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomieutrzymania 60 wagonów typu 111A/141A z prawem opcji na kolejne 30. Pomodernizacji wagony pojadą jako pojazdy przedziałowe klasy 2. Pasażerowieskorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek, elektronicznego systemuinformacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Komfort jazdy orazciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków. Ponadto zostanązainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia dobezprzewodowego internetu.

Silny przemysł kolejowyto jeden z filarów rozwoju Polski. ARP mając w portfelu spółki o profilukolejowym czuje się współodpowiedzialna za rozwój tej branży. Fabryka PojazdówSzynowych w Poznaniu to przykład firmy, która dzięki prowadzonym przez ARPprocesom restrukturyzacyjnym wraca do swojej dawnej świetności i dziękikonkurencyjnej ofercie może stać się kluczowym graczem na rynku. Potwierdzeniemjest kolejny kontrakt realizowany dla PKP Intercity, który nie tylko przyczynisię do stabilizacji finansowej spółki, ale również pozwoli na zwiększeniezatrudnienia – mówi Andrzej Kensbok, wiceprezes ARP S.A.

Konsekwentnierealizujemy założenia naszej strategii taborowej. Chcemy zapewniać naszympasażerom coraz wyższy komfort podróżowania. Wyposażenie takie jak gniazdkaelektryczne, klimatyzacja oraz elektroniczny system informacji pasażerskiejmają stać się standardem w pociągach kategorii ekonomicznej – mówi MarekChraniuk, prezes PKP Intercity.

Pierwsze wagony już wIV kwartale 2018 roku

PKP Intercity otrzymało dwie oferty na realizację zamówienia– od firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz H. Cegielski Fabryka PojazdówSzynowych. Atrakcyjniejsza okazała się propozycja poznańskiej firmy. Namodernizację 60 wagonów lub 90 (jeśli PKP Intercity zdecyduje się na dodatkowe30 sztuk wagonów), FPS H. Cegielski będzie miała 30 miesięcy. Pierwsze wagonypowinny wrócić do PKP Intercity już w czwartym kwartale 2018 roku. Natomiastprzegląd poziomu 3. nastąpi po 18 miesiącach od zakończenia modernizacjiposzczególnych pojazdów.

Ta umowa pozwalanaszej spółce na stabilizację niezbędną dla kontynuowania programurestrukturyzacji. Modernizacja 60 wagonów PKP Intercity przyśpieszy dalszyrozwój naszego zakładu oraz otworzy możliwość realizacji szerokiego programuinwestycyjnego – podkreśla Hubert Stępniewicz – prezes H. Cegielski FabrykaPojazdów Szynowych.

Wagony będą kursowaćna trasach:

• Szczecin –Trójmiasto – Olsztyn – Białystok

• Wrocław/ZielonaGóra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok

• Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście

• Przemyśl –Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp.

• Suwałki –Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra

Nawet 2,5 mld złotychna inwestycje PKP Intercity

Całkowita wartość zamówienia to ponad 273 mln brutto(modernizacja 60 wagonów wraz z naprawą P3). Przewoźnik może skorzystać równieżz prawa opcji na 30 wagonów. Wtedy wartość kontraktu wyniesie blisko 410 mln złbrutto. PKP Intercity jest w trakcie realizacji strategii taborowej na lata2016-2020. Łączna wartość planowanego programu modernizacji i zakupu taboruoraz inwestycji w stacje postojowe wyniesie około 2,5 mld zł.