Eurosprinter na ratunek PKP CARGO
inforail
16.10.2011 22:29
Eurosprinter na ratunek PKP CARGO
Zmniejszenie liczby, z czterech do dwóch, leasingowanych przez PKP CARGO S.A., od firmy Dispollok, elektrowozów Siemens Eurosprinter ES64F4 zmusiło przewoźnika do pilnego poszukiwania lokomotywy, która mogłaby załatać tę dziurę. 3 października br. została podpisana umowa pomiędzy Siemens Sp. z o.o. oraz PKP CARGO S. A. na dostawę lokomotywy Eurosprinter typu ES64F4. Rekordowe, wymuszone potrzebą chwili, tempo wszystkich ustaleń i prac sprawiło, że lokomotywa została przekazana przewoźnikowi do odbioru już następnego dnia. Będzie ona wykorzystywana do przewozów na trasach międzynarodowych, głównie na rynku czeskim. Lokomotywy Eurosprinter uzyskały świadectwa dopuszczenia do eksploatacji wydane przez wiele europejskich organów certyfikujących, m.in. w Czechach, na Słowacji, w Niemczech, w Austrii, na Węgrzech czy w Słowenii.
Jak informuje przewoźnik istotnym warunkiem podpisania umowy na dostawę lokomotywy typu ES64F4 było kryterium czasu. Firma Siemens postanowiła sprostać tym wymogom i zaoferować niezwłocznie swoją lokomotywę. Wstępne rozmowy pomiędzy PKP CARGO a Siemensem rozpoczęły się na początku września br. Ostatecznie warunki dostawy zostały uzgodnione w niecałe dwa tygodnie. Jak już wcześniej wspominaliśmy umowę strony podpisały 3 października br., a już następnego dnia miał miejsce odbiór lokomotywy. W swoją pierwszą drogę do Polski, przez Czechy, lokomotywa wyruszyła 4 października, a do macierzystej lokomotywowni Czechowice Dziedzice dojechała nazajutrz, 5 października. 6 października, inspektor Urzędu Transportu Kolejowego w obecności przedstawicieli PKP CARGO i Siemensa potwierdził zgodność dostarczonej lokomotywy z typem BR189 VM, na który wydane zostało w Polsce świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. Obecnie trwają testy i odbiory lokomotywy w Czechowicach Dziedzicach, po czym trafi ona niezwłocznie do obsługi pociągów w Czechach, wraz z dwiema leasingowanymi przez PKP CARGO lokomotywami tego samego typu.
Lokomotywy serii 189 to sprawdzone konstrukcje stosowane w transgranicznym transporcie kolejowym zarówno towarowym jak i pasażerskim. Mogą być eksploatowane przy sieciach z napięciem 15kV / 16,7Hz AC , 25kV / 50Hz AC jak i 1,5kV DC , 3kV DC. Lokomotywy są wyposażone w indywidualny napęd każdej osi. Uzyskują prędkość maksymalną 140 km/h. Masa lokomotywy to 87 ton.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024