ERTMS na linii E-65
inforail
20.12.2012 15:23
ERTMS na linii E-65
19 grudnia w siedzibie PKP PLK podpisana na dostawę i montaż technologii ERTMS na 340-kilometrowym odcinku magistrali kolejowej E65 Warszawa –Gdynia. Za jej wdrażanie będzie odpowiedzialny Bombardier Transportation. To drugi taki kontrakt producenta w Polsce. Dzięki jego realizacji zapewniona zostanie interoperacyjność na całym północnym odcinku VI Paneuropejskiego Korytarza Transportowego oraz poprawa komunikacja kolejowej między Gdańskiem i granicą czeską.
Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o jest liderem konsorcjum, w skład którego wchodzą również Thales Polska Sp. z o.o. i Nokia Siemens Networks. Przedmiotem podpisanego kontraktu jest dostawa dla PKP Polskie Linie Kolejowe SA najnowocześniejszej technologii sterowania ruchem kolejowym. Wartość kontraktu jest szacowana na około 470 milionów PLN (115 mln euro, 153 mln USD), a udział firmy Bombardier wyniesie około 216 mln PLN (53 mln euro, 70 mln USD).
Firmy Bombardier i Thales są odpowiedzialne za zaprojektowanie i rozwój systemu ERTMS/ETCS Poziom 2. Dostarczą również konwencjonalne systemy sterowania ruchem dla ośmiu LCS-ów oraz zmodernizują, do standardu ERTMS Poziom 2, istniejące konwencjonalne urządzenia sterowania ruchem. Firma Nokia Siemens Networks jest dostawcą systemów ERTMS/GSM-R. Na modernizowanej linii, na której prowadzony jest ruch pasażerski i towarowy, zlokalizowanych jest 35 stacji kolejowych. Kontrakt zrealizowany będzie w ciągu 28 miesięcy.
Instalacja systemu ma ogromne znaczenie –powiedział na konferencji prasowej Andrzej Wolski –dyrektor projektu z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ten projekt ERTMS/ETCS jest ostatnim etapem modernizacji magistrali łączącej Warszawę z trójmiastem. Po zakończeniu inwestycji poziom bezpieczeństwa na tej linii będzie wyższy niż dotąd, a na dodatek pozwoli to na podwyższenie maksymalnej prędkości nowoczesnych pociągów, które na wybranych odcinkach osiągną 200km/h –dodał.
Zakres prac firmy Bombardier obejmuje technologię BOMBARDIER INTERFLO 450 ERTMS, w tym cztery centra sterowania radiowego BOMBARDIER EBI Com oraz balisy EBI Link. W zakresie konwencjonalnych systemów sterowania ruchem firma Bombardier dostarczy technologię INTERFLO 200 dla linii magistralnych, w tym systemy nadrzędne kierowania ruchem EBI Screen 300, jak również komputerowy system zależnościowy EBI Lock 950 na stację Gdynia Chylonia.
Jest to przedsięwzięcie istotne dla rozwoju sieci kolejowej w Polsce –powiedział Sławomir Nalewajka, Prezes Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. To już nasz drugi projekt dotyczący dostawy systemu ERTMS w Polsce, a nasza technologia odgrywa wiodącą rolę we wdrożeniu systemu ERTMS, co znacząco poprawi możliwości podróżowania oraz prowadzenia przewozów przez Polskę. Wydarzenie to po raz kolejny odzwierciedla ugruntowaną ponad osiemdziesięcioletnią obecność na rynku lokalnym, która powiązana z doświadczeniem zdobytym na rynkach świata może być dobrze wykorzystana w takich projektach –dodał Nalewajka.
Rozwiązania firmy Bombardier są eksploatowane w ponad 2500 pojazdach na 15000 km linii kolejowych w 16 krajach. Rozwiązanie INTERFLO 450 Poziom 2 jest eksploatowane na liniach najwyższych prędkości w Chinach od 2009 roku. Zostało ono dopuszczone do eksploatacji komercyjnej na linii Amsterdam-Utrecht w Holandii, która jest jedną z najbardziej obciążonych linii magistralnych w Europie. W 2010 roku system ERTMS Poziom 2 został uruchomiony na linii Botnia – pierwszej linii dużych prędkości w Szwecji.
Ponadto, technologia ERTMS firmy Bombardier została również zabudowana w Chorwacji, Hiszpanii, Korei, Niemczech, Szwajcarii i na Tajwanie. W Algierii i w Polsce realizowane są pierwsze na tych rynkach projekty w technologii ERTMS, a w Norwegii i Szwecji duże umowy ramowe. Dodatkowo firma Bombardier dostarczyła na linię Västerdals w Szwecji pierwszy na świecie system ERTMS Regional, czyli rozwiązanie INTERFLO 550 dla linii regionalnych.
Technologoa Bombardiera INTERFLO 450 jest dostarczana również w ramach pilotażowego projektu wdrożenia systemu ERTMS w Polsce na odcinku Legnica –granica niemiecka linii E30.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024