Erfurt: Pierwszy etap drążenia tunelu Bleßberg zakończony
W dniu 24 czerwca 2008 roku miało miejsce zakończenie drążenia pierwszego odcinka z całkowitej długości 8,3 km tunelu Bleßberg, który znajduje się na nowej trasie dużej prędkości (Norymberga) – Ebensfeld –Erfurt. Prace na tym odcinku położonym w sercu lasów Turyngii zaczęto dwa i pół roku temu. Najpierw wybudowano sztolnię doprowadzającą do głównego tunelu, a następnie rozpoczęto prace przy budowie właściwego tunelu w kierunku północnym i południowym. Obecnie zakończono drążenie w kierunku południowym, natomiast w kierunku północnym trwają prace. Tunel Bleßberg ze swoją długością 8.314 metra jest najdłuższym z 22 tunelów jakie znajdą się na trasie. Tunel przebiegać będzie 330 metrów pod szczytem Bleßberg. Zakończenie pierwszego odcinka długości 4,6 km będzie kosztowało 70 milionów euro i ma zostać zakończone w 2009 roku. Powolne tempo prac jest spowodowane koniecznością prowadzenia prac za pomocą materiałów wybuchowych, ponieważ lokalne warunki uniemożliwiają zastosowanie TBM. Tunel ten jest częścią budowanej właśnie ważnej magistrali łączącej wschód kraju z zachodem. Jest to trasa Monachium –Norymberga –Erfurt –Lipsk/Halle –Berlin, gdzie oba końcowe odcinki są już po przebudowie, ewentualnie budowie nowych odcinków jak przykładowo Ingolstadt –Norymberga. Zakończenie całego projektu ma nastąpić w 2017 roku.
Źródło: Komunikat prasowy DB