Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

EP20 zaprezentowana

inforail
14.09.2011 09:55
Alstom Transport i Transmashholding (TMH) zaprezentowali pierwszą wspólną produkcję, wynikającą z partnerstwa strategicznego obu firm – lokomotywę elektryczną EP20 dla pociągów pasażerskich. Elektrowóz został przygotowany przez spółką joint venture – 'TRtrans’. Prace nad jego budową trwały zaledwie siedem miesięcy. Lokomotywa powstała na bazie elektrowozu przeznaczonego do ruchu towarowego – 2ES5. Przy jej budowie pracowało 150 inżynierów z TRtrans, wspomaganych przez zespoły Alstomu z zakładów w Belfort, Tarbes, Le Creusot, Ornans i Villeurbanne we Francji i Charleroi w Belgii. Wspomniane zespoły dzieliły się swoją wiedzą w budowie elektrowozów z rosyjskimi partnerami. Wszystkie urządzenia elektryczne, a także systemy kontroli zostały wytworzone w zakładach Alstomu w Tarbes i Belfort. Z kolei pozostałe elementy, w tym wózki, produkowane są w zakładach  Transmashholding. Taki podział prac będzie obowiązywał również przy budowie pierwszych seryjnych lokomotyw dla RŻD. Od momentu rozpoczęcia współpracy w 2008 roku, dwaj partnerzy otrzymali już zamówienia na 700 lokomotyw dla kolei rosyjskich (RZD) i Kolei Kazachstanu (KTZ) na łączną kwotę €3,5 mld euro.
EP20
EP20 została zaprezentowana na Expo 1520 w dniach 6-9 września w Moskwie. Nowy produkt Alstomu i Transmashholding jest przystosowany do poruszania się z prędkością do 200 km/h w temperaturze nawet do –50°C. Nowa generacja lokomotyw została zamówiona przez rosyjskie koleje w związku z mającymi się odbyć w 2014 roku Igrzyskami Olimpijskimi w Soczi. Jej powstanie było zainspirowane lokomotywą Alstomu –Prima II oraz rosyjskimi projektami przygotowanymi przez Transmashholding. Została zaprojektowana specjalnie z myślą o rynku rosyjskim i państw Europy Wschodniej. Jest pierwszą lokomotywą z układem osi Bo’Bo’Bo’, przystosowaną do poruszania się z prędkością do 200 km/h, jaka pojawi się na rosyjskich torach o szerokości 1520 mm. Napędzana jest asynchronicznym silnikiem o mocy 7200 kW. Jego zastosowanie pozwala na osiąganie wspomnianej prędkości 200 km/h, przy założeniu, że na haku elektrowozu znajdzie się do 17 wagonów. Zwiększenie ich liczby (maksymalnie do 24) obniża prędkość lokomotywy do 160 km/h. Elektrowóz został również wyposażony w nowoczesne systemy elektroniczne, w tym wydajny system kontroli trakcji. Dostawy pierwszych 36 lokomotyw dla RŻD maja nastąpić w latach 2012-2013.