EP20 zaprezentowana
inforail
14.09.2011 09:55
EP20 zaprezentowana
Alstom Transport i Transmashholding (TMH) zaprezentowali pierwszą wspólną produkcję, wynikającą z partnerstwa strategicznego obu firm – lokomotywę elektryczną EP20 dla pociągów pasażerskich. Elektrowóz został przygotowany przez spółką joint venture – 'TRtrans’. Prace nad jego budową trwały zaledwie siedem miesięcy. Lokomotywa powstała na bazie elektrowozu przeznaczonego do ruchu towarowego – 2ES5. Przy jej budowie pracowało 150 inżynierów z TRtrans, wspomaganych przez zespoły Alstomu z zakładów w Belfort, Tarbes, Le Creusot, Ornans i Villeurbanne we Francji i Charleroi w Belgii. Wspomniane zespoły dzieliły się swoją wiedzą w budowie elektrowozów z rosyjskimi partnerami. Wszystkie urządzenia elektryczne, a także systemy kontroli zostały wytworzone w zakładach Alstomu w Tarbes i Belfort. Z kolei pozostałe elementy, w tym wózki, produkowane są w zakładach Transmashholding. Taki podział prac będzie obowiązywał również przy budowie pierwszych seryjnych lokomotyw dla RŻD. Od momentu rozpoczęcia współpracy w 2008 roku, dwaj partnerzy otrzymali już zamówienia na 700 lokomotyw dla kolei rosyjskich (RZD) i Kolei Kazachstanu (KTZ) na łączną kwotę €3,5 mld euro.
EP20 została zaprezentowana na Expo 1520 w dniach 6-9 września w Moskwie. Nowy produkt Alstomu i Transmashholding jest przystosowany do poruszania się z prędkością do 200 km/h w temperaturze nawet do –50°C. Nowa generacja lokomotyw została zamówiona przez rosyjskie koleje w związku z mającymi się odbyć w 2014 roku Igrzyskami Olimpijskimi w Soczi. Jej powstanie było zainspirowane lokomotywą Alstomu –Prima II oraz rosyjskimi projektami przygotowanymi przez Transmashholding. Została zaprojektowana specjalnie z myślą o rynku rosyjskim i państw Europy Wschodniej. Jest pierwszą lokomotywą z układem osi Bo’Bo’Bo’, przystosowaną do poruszania się z prędkością do 200 km/h, jaka pojawi się na rosyjskich torach o szerokości 1520 mm. Napędzana jest asynchronicznym silnikiem o mocy 7200 kW. Jego zastosowanie pozwala na osiąganie wspomnianej prędkości 200 km/h, przy założeniu, że na haku elektrowozu znajdzie się do 17 wagonów. Zwiększenie ich liczby (maksymalnie do 24) obniża prędkość lokomotywy do 160 km/h. Elektrowóz został również wyposażony w nowoczesne systemy elektroniczne, w tym wydajny system kontroli trakcji. Dostawy pierwszych 36 lokomotyw dla RŻD maja nastąpić w latach 2012-2013.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024