EN57 z klimatyzacją
inforail
11.03.2013 15:12
EN57 z klimatyzacją
Czy znacząco poprawia się komfort podróży dla pasażerów Kolei Mazowieckich, tylko dlatego, że na tory wyjechały dwa pierwsze, zmodernizowane, elektryczne zespoły trakcyjne EN57AKM? Do końca 2013 roku po Mazowszu będą kursować 34 takie składy. Modernizacja pojazdów kosztowała przewoźnika ponad 272 mln zł. Umowa na wykonanie prac remontowych 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych przez konsorcjum firm w składzie Newag oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”została podpisana w listopadzie ubiegłego roku. Zgodnie z jej zapisem do końca 2013 roku, wykonane zostaną naprawy 5 poziomu utrzymania 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z ich modernizacją.
– Najnowsze EZT-y EN57AKM prezentują zupełnie nowy zakres modernizacji pojazdu. Zastosowano w nich szereg urządzeń renomowanych firm, wcześniej stosowanych tylko w nowo produkowanym taborze, np. w ELF-ie czy FLIRT-ie. Patrząc od strony pasażera, najistotniejszymi zmianami są klimatyzowane przedziały oraz drzwi odskokowo –przesuwne. Te dwa elementy znacząco poprawiają komfort i bezpieczeństwo podróży –podkreśla Czesław Sulima, członek zarządu spółki, dyrektor eksploatacyjny.
W zmodernizowanych pojazdach, między wagonami, zastosowano drzwi wewnętrzne otwierane elektrycznie. Wyposażono je w dostosowane do różnej wysokości peronów podesty dla wózków inwalidzkich, a także specjalne miejsca dla wózków, umożliwiające ich unieruchomienie. Dla poprawy bezpieczeństwa stojących podróżnych na górnych poręczach zamontowano specjalne uchwyty. W pojazdach znajdują się również toalety z zamkniętym systemem, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Nowością są wiatrołapy przy pomostach, podświetlane diodami typu LED. Modernizując pojazdy, nie zapomniano też o obsłudze pociągu. Wprowadzono nowy ergonomiczny pulpit maszynisty, fotel zaopatrzony w specjalny elektryczny podnóżek, dzięki czemu łatwo jest dostosować wysokość fotela do wzrostu maszynisty oraz ustawić prawidłową pozycję siedzenia. Dodatkowo tuż za kabiną maszynisty znajduje się przedział dla kierownika pociągu. Te i szereg innych udogodnień, sprawiają, że podróż nowymi EN57AKM, zarówno dla pasażera, jak też obsługi, będzie odbywać się w komfortowych warunkach. Niezmienione pozostają natomiast wózki, co sprawia, że komfort podróżowania zmodernizowanym składem może jednak odbiegać od pociągu nowego.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024