Elf dla Warmii i Mazur
inforail
08.11.2011 14:58
Elf dla Warmii i Mazur
Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego zakupi nowoczesny pociąg Elf. W poniedziałek, 7 listopada br., wicemarszałek województwa Jarosław Słoma podpisał umowę dostawy z producentem –bydgoską firmą PESA. Trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny będzie osiągać prędkość do 160 km/h. Niestety na warmińsko-mazurskich szlakach nie będzie można wykorzystać pełni możliwości nowego składu. Z prostego powodu. Żadna linia kolejowa w województwie nie jest dziś przystosowana do kursowania pociągów z taką prędkością. W Elfie będzie mogło podróżować 162 pasażerów na miejscach siedzących i drugie tyle na stojących. Wygodę podróżującym zapewni komfortowe wnętrze. Pociąg będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Skład będzie spełniał unijne wymogi dotyczące bezpieczeństwa. Ma być tak skonstruowany, aby w razie zderzenia z ciężarówką nie ucierpieli ani pasażerowie, ani maszynista –zachwalał produkt podczas podpisania umowy dyrektor ds. techniki i produkcji PESY Zenon Duszyński.
Mieszkańcy regionu prawdopodobnie będą mogli podróżować nową jednostką na najbardziej oblężonych trasach w regionie, miedzy innymi w kierunku Elbląga i Torunia przez Ostródę oraz Iławę. Mówi się także o szybkim połączeniu Olsztyna z Warszawą. To jednak dopiero po zakończeniu remontu linii E-65 w 2014 roku. Przypomnijmy, że w regionie jeździ już 11 szynobusów, których właścicielem, jest Urząd Marszałkowski. Zamówiony teraz pociąg będzie jednak znacznie dłuższy. Dotychczas kupowane pociągi miały jeden (5 sztuk) lub dwa człony (6 sztuk). Mimo, iż dłuższy, Elf będzie tańszy w eksploatacji od szynobusów. Koszt pojazdu to 15,9 mln zł, 95% tej sumy będzie pochodziło z rezerw celowych budżetu państwa i funduszu kolejnictwa. Pociąg będzie gotowy za rok. Wtedy też zostanie przekazany w użytkowanie spółce Przewozy Regionalne S.A., której jednym z udziałowców jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024