Elektrycznym z Rzeszowa do Lublina i Warszawy. Ale jeszcze nie teraz
Na linii kolejowejOcice – Rzeszów montowana jest sieć trakcyjna. Na 25 km już rozwieszonoprzewody – podały PKP PLK.
Elektryfikacja trasy zapewni atrakcyjne połączenia kolejowew regionie oraz ze stolicy Podkarpacia do Warszawy i Lublina. Inwestycja PKPPolskich Linii Kolejowych S.A. warta 67 mln zł, finansowana jest ze środkówbudżetowych w ramach Krajowego Programu Kolejowego.
Specjalny pociąg do potokowej wymiany sieci pracuje naelektryfikowanej linii Ocice – Rzeszów. Między Ocicami a Kolbuszową wykonawcarozwiesił już sieć trakcyjną na 400 słupach tj. na 25 km linii. Pracepoprzedziła budowa fundamentów i montaż stalowych słupów. Do końca roku planowanejest zamocowanie sieci na 1300 słupach trakcyjnych to 67 km linii.
Elektryfikacja linii łączy się z zapewnieniem zasilania.Gotowe są już trzy z pięciu podstacji trakcyjnych w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Wykonawca przygotowuje budowę pozostałych obiektów w Rzeszowiei Widełce.
Po elektryfikacji, jednotorowa linia Ocice – Rzeszów zapewnisprawniejsze podróże i przewóz ładunków pociągami elektrycznymi. Elektryfikacjapodniesie standard podróżowania na Podkarpaciu. Zwiększy się atrakcyjnośćpodróży dalekobieżnych między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko– Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin, gdyżwyeliminowana zostanie konieczność zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe.Inwestycja zapewni również lepsze połączenia między Rzeszowem a PortemLotniczym Rzeszów – Jasionka, co wpisuje się w plany budowy Podmiejskiej KoleiAglomeracyjnej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Po zakończeniu inwestycji w połowie 2021 r. będą uzyskiwanecertyfikaty i zezwolenia na eksploatację linii pociągami elektrycznymi.Elektryfikacja otworzy możliwość wykorzystania nowoczesnych pociągów, będącichsze przejazdy oraz ograniczenie emisji spalin.
Wykonawcą prac jest PKP Energetyka S.A. (PKP PLK)
„