EG2Tv – nowa propozycja z Rosji
inforail
31.03.2015 11:48
EG2Tv – nowa propozycja z Rosji
TVZ, spółka zależna Transmashholding, zaprezentowała nowego ezt-a EG2Tv. Skład obecnie przechodzi próby na torze testowym w Szczerbince. Pociąg jest pierwszym produktem z platformy nowej generacji ezt-ów, który będzie wykorzystywany jako baza do tworzenia różnych pojazdów, do obsługi ruchu miejskiego, podmiejskiego i regionalnego. Zaprezentowany przez TVZ prototyp jest pojazdem pięcioczłonowym, przystosowanym do kursowania po sieci 3kV prądu stałego, o torach z rozstawem 1520 mm. Docelowo seryjna produkcja ma objąć jednostki dłuższe bo 4-12 członowe. Prototyp może zabrać na swój pokład 836 pasażerów, z czego 226 na miejscach siedzących.
Głównym wyróżnikiem nowego EG2Tv jest to, że cechuje go wykorzystanie lokalnych rozwiązań i materiałów. Już na etapie prototypu, poziom rodzimych komponentów przekroczył 80%. W przyszłości ma on jeszcze rosnąć.
Producent zapewnia, że nowy pociąg łączny idealne spawanie, nowoczesne wzornictwo i wysoką funkcjonalność, która spełnia najbardziej surowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa. Innowacyjne rozwiązania zastosowane w nowym pociągu nigdy nie były wcześniej wykorzystywane. W przypadku zderzenia moduły bezpieczeństwa będą absorbować energię zmniejszając w ten sposób zagrożenie dla zdrowia pasażerów i załogi. Wszystkie elementy konstrukcyjne zostały zaprojektowane z maksymalnym wykorzystaniem podejścia modułowego, co pozwala na dostosowanie przestrzeni wewnątrz pojazdu, w zależności od potrzeb operatora, na przykład na zmianę układu miejsc siedzących. Daje to także możliwość zainstalowania stojaków dla rowerów, półek na bagaże lub automatów biletowych. Szerokie drzwi wejściowe mają poprawić wymianę pasażerską, zaś zawieszenie pneumatyczne ma zapewniać niższy poziom hałasu i wibracji.
EG2Tv to platforma pociągów, przystosowanych do kursowania z prędkością 120 i 160 kilometrów na godzinę, a w przyszłości z prędkością do 250 kilometrów na godzinę. W ciągu najbliższych kilku miesięcy pociąg przejdzie wstępne testy i certyfikację, które powinny doprowadzić do uzyskania świadectwa zgodności, umożliwiającego uruchomienie produkcji seryjnej.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024