Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Efekt Flirta? PolskiBus.com odpowiada

inforail
14.01.2016 09:53

PolskiBus.com pochwalił się kilka dni temu przewiezieniem ponad16 milionów pasażerów. Statystycznie zatem już co trzeci Polak skorzystał zusług przewoźnika. Rozwojowi siatki połączeń towarzyszą jednak ograniczenia.Nie sposób nie zauważyć, że do cięć dochodzi głównie na liniach, na którychcoraz lepsza jest oferta PKP Intercity. Efekt Pendolino, a potem efekt Flirta?Od 11 stycznia czerwone autobusy nie dojeżdżają już do Olsztyna.

Priorytetem firmy PolskiBus.com jest zapewnienie pasażerommożliwości komfortowego podróżowania w jak najniższych cenach ? mówi nam PiotrPogonowski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji PolskiBus.com. W tym celu nabieżąco analizujemy zapotrzebowanie na nasze usługi oraz efektywność traswchodzących w skład aktualnej siatki połączeń. Od 11 stycznia 2016 r., wzwiązku z wprowadzeniem zimowego kalendarza, kiedy zapotrzebowanie na podróżejest dużo mniejsze, wszystkie połączenia na trasie Olsztyn ? Warszawa zostałyczasowo zawieszone. Nie oznacza to jednak, że na stałe porzucamy idee świadczeniausług w stolicy Warmii i Mazur. Będziemy na bieżąco monitorować zainteresowaniepasażerów i niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości wrócimy z naszymiautokarami do tego miasta – dodaje.

Pogonowski wyjaśnia, że decyzja ma charakter biznesowy ijest podyktowana kombinacją wielu czynników, takich jak wyniki sprzedaży czyinne plany związane z ewentualną modyfikacją tej linii. Chciałbym podkreślić,że wprowadzenie nowych pociągów nie miało wpływu na naszą decyzję o czasowymzawieszeniu tej linii. Jednocześnie mam nadzieję, że niebawem będziemy miećokazję do kolejnych wspólnych podróży na linii P11 ? mówi.

PolskiBus.com ograniczył też połącznia na innych trasach, m.in.P1 do Gdańska i P5 do Katowic. W wyniku mniejszego zapotrzebowania na podróżezimą, została zmniejszona częstotliwość kursowania naszych autokarów naniektórych trasach, co jest normalną procedurą o tej porze roku ? tłumaczy PiotrPogonowski. Na części z nich pojawiło się więcej kursów, a na niektórych mniej? są to standardowe aktualizacje, które wykonujemy na podstawie bieżącychanaliz i prognoz. Dostosowywanie rozkładów jazdy dotyczy większości linii.Czasowe zawieszenia niektórych mniej popularnych kursów spowodowane są faktem,iż w okresie zimowym zauważalny jest spadek zainteresowania podróżowaniem,szczególnie na trasach typowo turystycznych. Nie czekając na sezon,otworzyliśmy natomiast nowe połączenie z Warszawy do Budapesztu, przez Radom,Kielce i Kraków. Nowy zagraniczny kierunek od pierwszych dni cieszy sięogromnym, rekordowym zainteresowaniem wśród naszych pasażerów.

PKP Intercity nie jest konkurentem?

Głównym konkurentem dla PolskiBus.com, jak i całegotransportu zbiorowego są prywatne samochody ? podkreśla Piotr Pogonowski. WPolsce ciągle istnieje kult posiadania własnego auta ale jesteśmy przekonani,że wraz z rozwojem naszej oferty będzie się to zmieniać. Z badańprzeprowadzonych wśród naszych pasażerów wynika, że aż 24% przesiadło się donaszych komfortowych autobusów z prywatnych samochodów. PKP Intercity nie jestdla nas konkurencją ponieważ nasze usługi są komplementarne. Osoby, którymnajbardziej zależy na czasie wybiorą samolot, następnie pociąg ekspresowy. Dlatych którym mniej się spieszy, ale chcą pojechać w bardzo dobrym standardziem.in. z Wi-Fi za niską cenę, najlepszy będzie PolskiBus.com. Dlatego te dwarodzaje transportu będą nadal się uzupełniać z korzyścią przede wszystkim dlapasażerów ? konkluduje Pogonowski.