Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ED74 czyli za daleko nie pojedziesz

inforail
12.07.2014 09:57

Ostatnio dość często na łamach InfoRail goszczą jednostki ED74. To składy, które nie do końca nadają się na trasy dalekobieżne. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Z uwagi na niewygodne siedzenia. W momencie zamawiania w PESIE tych pociągów kierownictwo ówczesnych PKP Przewozów Regionalnych popełniło zasadniczy błąd –uważa jeden z byłych pracowników tego przewoźnika, który chce pozostać anonimowy. Zamiast przed dokonaniem wyboru dokładnie popróbować konkretne typy siedzeń osoba odpowiedzialna za zamówienie ograniczyła się do zaledwie krótkiego testu konkretnych siedzisk. To, według naszego informatora, nie wystarczyło, w efekcie czego popularne „Edyty”siedziska mają niekoniecznie komfortowe. Zwłaszcza na dłuższe trasy. Dwie godziny to maksimum. Dalsza podróż wydaje się być mało komfortowa i skutkuje drętwieniem nóg na skutek podróżowania na za krótkich siedziskach. Tę wadę jednostek zauważyły chyba PKP Intercity, kierując je na raczej krótsze trasy, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail jakiś czas temu. Zdarza się jednak, że „Edyty”kursują na połączeniach, których czas przejazdu przekracza dwie godziny, co w efekcie może być mało komfortowe dla pasażerów. Jak się wydaje trasa Warszawa –Łódź była zatem optymalna dla ED74. Na tę chwilę jednostki te ponownie obsługują tę relację ale jest to zaledwie jedna para połączeń. Nic dziwnego, że przewoźnik rozważał nawet skierowanie ich do obsługi połączeń regionalnych w województwie podlaskim. Warunkiem było wygranie przetargu, a ta sztuka PKP Intercity się nie udała. Zawładnięcie składami ED74 przez PKP Intercity, zdaniem naszego informatora, nie wyszło na dobre nikomu. Pasażerowie Przewozów Regionalnych stracili możliwość korzystania z nieco bardziej komfortowych pociągów aniżeli przestarzałe już EN57, podróżni korzystający z połączeń dalekobieżnych PKP Intercity, obsługiwanych przez ED74 dostają poważny orzech do zgryzienia w pakiecie. Jak jechać, żeby dojechać –śmieje się szyderczo nasz informator. A wystarczyło kilka lat temu poświęcić dwie godziny czasu na przetestowanie siedzisk, przed dokonaniem wyboru i złożeniem zamówienia.

ED74 jeszcze w barwach PKP Przewozy RegionalneED74 już w barwach PKP Intercity